My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, September 16, 2010

Percayalah....korang memang cantek n encem...!

Aku ada beberapa kawan yang selalu buat ayat2 stereotype camni...."Ala, aku bukannya lawo." Takpun...."Muke aku teruk...." Dan kadang2 depa guna ayat ni....."Seganlah......"

Pandangan dari mata hati....

Aku ni bukanlah nak over confident tapi bagi aku....sume orang ada lawonya (cantek / encem). Lawo bukan hanya terletak pada tubuh badan yang langsing (seperti yang Cik-Tips-Kurus harapkan....bile beliau memandang aku). Lawo juga bukan pada lip lap...lip lap baju yang hang dok pakai. Lawo jugak bukan pada duit yang ada kat dalam poket hang....dan juga abah hang. Bagi aku...lawo yang sebenarnya adalah terletak pada hati. Bile kite memandang sesape kite memandang orang dengan mata hati. Kalu hati kite busuk....tak suke...benci....datanglah mane2 super model pun...takpun lalulah Fahrin Ahmad sekalipun depan korang....korang tetap akan kate Fahrin Ahmad tak encem. Cube hati kite suke.....sayang.....yang selekeh, hampeh, busuk pun kite akan kate lawo.


Ni...pandangan yang bukan lahir dari hati....tapi lahir dari anak, mak, bapak, atuk n nenek mata.


So....kepada kengkawan aku yang kureng self confident tu.....biarlah orang pandang kite....dengan mata hati yang kotor sekalipun asalkan kite memandang mereka dengan mata hati yang suci...murni. Sebabnya, buat baik dibalas baik....buat jahat, berdosa. Lama2 orang yang asyik dok pandang kite tak lawo tu....akan suke kat kite.

Pandangan mata yang jujur.....

Kite ni plak jangan asyik nak dok sangka yang bukan2 dan buruk2 jer. Ntah2 orang yang pandang kite tu tak kate apepun, kite plak yang bersikap sceptical....! Bersangka-sangka baiklah sesama kite....ye.

Kesian....Incik ini...dah la beliau tak berapa nak lawo....cara beliau dipandang menyebabkan beliau...nampak lagi tak lawo. Ce pandang beliau elok2....ye.

Sesungguhnya kawan2 aku sume baik2 hati. Bile hati baik...kite pastinya selalu memandang orang2 di sekeliling kite dengan mata hati yang suci...murni gitu. Sebab ape aku kate baik?...sebab kalu korang tak baik hati, aku dah tak kawan dah dengan korang. Dan....percayalah, korang memang lawo (cantek / encem). Lebih2 lagi bile korang jadi follower aku, sah korang cantek n encem. (Mmmm...ntah bile la...kengkawan baik aku ni nak jadi follower aku. Hanya beberapa kerat jer...nama yang appear. Dah takdir kot....aku dapat kawan2 yang baik hati...tapi kureng bak2 IT. Dari tahun lepas...bile nak komen ape2 n3 yang aku masukkan...depa akan sms je. Mmmm....sabo je la...tapi iye la kan....sekurang2nya korang pandai buke blog aku ni....n selalu bace.)

Kepada korang...you are still my best friends....and you are beautiful....(especially...budak yang bernama.....tuuttttttt! Yg kononnya sedang nak habiskan best seller's novel hari ni jugak....sampe ajak jogging pun taknak.)

p/s : Congrat kat korang yang dah lulus PTK.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK