My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Sunday, September 5, 2010

Yea...tak lama lagi raye...!!

Sejak minggu lepas...hati aku...sebenarnya....dah berada di kampung. Dah beraya dah pun. Aku rase sume org mcm tu jugak....takde mood nak kije. BOSS suruh keje pun...rase mcm nak hantar je dia balik ke kampung. Kalu dulu...time blaja...dah berkire2 dah nak monteng class untuk balik awal ke kampung. Tiket bas...sah dah ada la ni.

Kini bile kije...aku akan pastikan kete aku OK untuk balik kampung. Kuih raye....tak cukup 10 jenis...kakak aku kate jangan balik (he3...dia gurau je). Duit raye sume dah tuko...sampul raye pun kena la cukup. Aku juga akan pastikan sume pesanan baju raye, kasut, tudung etc oleh kakak2, abang, anak sedara dan cucu sedara aku dah dibeli. Tiap tahun aku ni ibarat duta Sogo...takpun duta sume kedai kat jalan TAR nun sebab tiap tahun aku akan diminta membeli pakaian kat situ. Tu la jugak antara sebab aku nak balik kampung cepat. Lagi lama....lagi banyak pesanan yang aku terima. Kadang2 aku rase.....depa ni ingat opis aku dok kat sebelah Jalan TAR kot. Tak pun, depa dok bayang umah aku berada di tingkat atas SOGO.



Jalan2 sesak yg aku kena redah untuk pi shopping lepas kije. Wahai familyku...insaflah.



Sea King Road. Ni antara traffic light paling hardcore....tahap sesaknya.


Baju raye aku plak...aku tak la bermewah sangat sebab bile aku beli baju ke tudung ke...sume tu bukan untuk raye tapi untuk kije. Pagi raye tu....biasenya aku pakai kejap je baju kurung raye sebab nanti aku akan kena bersilat membasuh pinggan mangkuk tetamu yang datang. Aku lebih selesa dengan t-shirt dan slua bagi memudahkan pergerakan. Tapi kan...kali ni aku akan memecah tradisi dengan memakai jubah semasa kenduri di raye ketiga. Wah....ramai kawan2 aku teruja nak nengok....depa teruja...aku lagi laa teruja.

Aku akan balik kampung pagi Rabu depan sesudah sahur. So, aku mintak sesape yang nak balik arah Pahang...sila bagi laluan. Cuba laa kali ni jangan ikut time aku balik....korang balik laa selepas aku sampe kat kampung nun. Jangan ikut tau? Aku dah cup dah time tu.

Aku akan cube memasukkan beberapa entry before balik kampung sebab kat kampung aku takde 3G...hu..hu..hu..! Ntah nape begitu. Aku ni kurang paham masalah IT ni. Dulu mase aku pakai Celcom n guna handphone sebagai modem...OK je. La ni pakai modem cinonit ni skang...tak OK la plak.
Tapi kan...maybe aku akan dapat internet connection jika aku pi panjat pokok rambutan kat depan umah aku. Takpun....online kat jalan atas (area umah aku)....yang sunyi dan sepi tu...ditemani oleh........emmm tak sanggup aku nak bayangkan.

1 comment:

alhafezdistributor said...

Yeah..nak raye...Main mercun..Main blog..hek3...

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK