My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Tuesday, August 31, 2010

Pasar Ramadhan

Takde yang lebih membahagiakan daripada balik kampung....berbuke dengan family. Peh...syok tak terkire.

Sepanjang cuti balik kampung kali ni, aku dan Cik Tips-Kurus pi round pasar Ramadhan utama kat Pekan, Kuantan dan Jengka. Banyak makanan/minuman menarik yang kami jumpa. Kalu kat Bandar Pekan.....ada murtabak 3 lapis. Peh...sedap beb. Sekali makan, nak rasa lagi.
Gambo salah satu gerai murtabak kat Pasar Ramadhan Bandar Pekan
Kat pasar kat kampung aku pulak...ada ayam bakar yang anak sedara aku jual. Dia memang ada resepi tersendiri dan memang sedap giler. Biasanya aku dapat makan ayam ni time BBQ malam raye aje tapi kali ni...boleh makan hari2....free plak tu.
Gambo anak sedara aku....Nizam.
Kat pasar tu jugak...kakak aku ada jual kuih pulut sambal. Memang sedap. Aku nengok Cik Tips-Kurus makan sampe 3 ketul....tapi aku tak tau la dia makan sebab free ke...atau saje nak jaga hati kakak aku. Cuma dia ada komen...pulut tu sedap. Kuih-muih kat Pekan ni murah. Sehinggit.....ada yang 4 ketul.....besar plak tu. Kalu yang jual 3 ketul sehinggit tu...percayalah, mesti kuih tu besar saiznya.

Gambo Cik Tips-Kurus yang tengah mengePAU kuih kakak aku

Kat pasar Ramadhan berhampiran Stadium Kuantan, yang menarik....maybe bubur lambuk ikan. Cucu sedara aku kate....bessstttt. Selain tu...ada satu gerai yang paling tepi....makcik ni jual ayam golek dan nasi kerabu. Gerai dia besar dan rame pekerja. Aku nengok memang rame yang beli kat gerai dia.

Pastu aku singgah kat pasar Ramadhan....Pokok Buluh, Kuantan.....dekat dengan masjid besar Kuantan dan Padang MPK. Kat situ orang sana suke berbuke ramai2 kat kawasan padang tu. Aku tengok kuih-muihnya ada banyak jenis. Yang aku tak penah jumpa pun ada. Tapi aku tak beli pun sebab dah banyak borong kat pasar kat stadium. Kang tak habis plak...makanan kat umah nun.

Gambo salah satu gerai kat Pasar Buluh, Kuantan. Belakang tu...masjid.

Kat Pasar Bandar Pusat Jengka.....yang menarik adalah....cakoi Kakak Cik Tips-Kurus jual. Tak caya...ce beli bile berada di sana. Dia bukan takat berniaga time bulan puasa je....time Pasar Malam Sabtu Bandar Pusat Jengka pun dia ada. Selain tu...ce korang try air jagung madu kat mana2 gerai yang ada kat pasar tu. Peh...sedapppp....lain daripada yang lain.

1 comment:

bdk johor said...

peh..!! ni yg buat terliur di bulan pose nih. hehehe.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK