My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Friday, August 6, 2010

Bas.......

Weekend ni....aku tinggal sengsorang lagi. Mek tu (Housemate) balik kampung. Aku pi anta kat station bas je tadi. Bila dok tunggu dia tu.....teringat zaman dulu2, time naik bas balik kampung. Dah banyak tahun gak aku tak naik bas. Last naik bas....masa pi satu conference kat Johor tahun 2007. Itupun naik ramai2 dengan budak2 Audit Dalam. Sebelum tu pun...tak naik gak bas sebab aku lebih suke drive sendiri. Kalau naik bas...takut tertido....dan yang paling ngeri....takut terberdengkur. Almaklumlah.....aktiviti di luar sedar ni...selalunya berada di luar kawalan!
Bas yang aku paling suke naik dulu......Plusliner (Asalnya nama company tu....Parkmay). Aku selesa dengan Plusliner. Ada sorang member aku dulu....nama dia Hajar, dia suka naik Transnasional sebab dia kata kalau rosak, cepat je datang gantinya. Ani pulak...memang naik Metro Bus sebab itu je bas yang ada. Tadi pun dia naik Metro Bus.

Tadi Zura tanya aku, nape tak naik bas je balik raye nanti. Aku lebih prefer drive sendiri. Lagipun banyak kuih-muih dan barang2 raya yang aku perlu bawa balik nanti. Kalu naik bas, buat sesak je dengan barang2 aku.
Takpelah.....balik naik bas ke....kereta ke sama je....cuma maybe duit tiket bas lebih murah berbanding kos minyak + tol. Tak kisahlah....yang penting kite selamat sampai.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK