My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, February 21, 2011

Milo Tabur...Cara Aku...!

Hmm....boring tahap gaban malam nih. Nak makan tak selera sangat. Maybe kerana insiden kete aku kena langgar arini....menjejaskan mood makan aku. Peh....kalu hari2 takde mood cenggini...boleh kurus aku dibuatnya.

Then...tetibe rase nak minum milo tabur. hehhehhh....milo tabur cara aku...! Actually, masing2 ada cara tersendiri untuk menghabiskan stok milo kat umah nun. Ada yang makan jer serbuk milo tu. Ada yang buat air....buat agar2....buat biscuit n etc. Tapi kan....aku lebih suke buat air....air milo tabur cara aku...!!


Mula2 aku letak bersudu-sudu.....milo. Hehehhh....
Bilangan sudu  ikut suke hati n berapa banyak serbuk milo yg masih ada.

Masuk sedikit  air sejuk...
Mengapa air sejuk?....Hmmm...aku suke cenggitu.
Dah namanya milo tabur versi aku......ikut aku la kan.

Then kacau........memang la milo tu akan jadi berketul2...
tapi aku memang suke begitu sebab bile minum nanti
akan terasa ketulan2 kecil milo dalam mulut aku.
Pehhhh.....tak sabo nak minum nih...!!

Pastu.....tambah lagi air n kacau lagi.....
Gula? Hisss....takyah guna gula ke susu ke..
Aku tak suke manis2, lagipun
dalam serbuk milo tu dah ada gula.

Sambil tambah air sejuk...sambil kacau. Jangan risau dengan
ketulan2 milo tu....biarkan je.

Hehehhhh.....tambah lagi milo kat atas tu.
Kasi tabur....sama itu air milo.
Angkat gelas n.....kite minum dulu!!!
(Tak bleh tunjuk gambo minum....sebab ganas sangat!)

Hehehhhh.....dah habis dah. Kalu nak lagi....bole ulang
step pertama tadi.

22 comments:

. said...

haha. kopi tabur taknak? :P

Jumir said...

khairul....eh..kite minum jer...kopi tabur pun kopi tabur la...

MsZura said...

Sape abiskan milo I td?

ghost said...

haha..kat kedai atau kantin tempat keje pon selalu minta macam nih..milo kaw dengan milo tabur sikit atasnya...

walinong sari said...

oh..best nih..nak cuba lah..
:D

Anonymous said...

ala kak jumir! stok milo dah lama abisss! buat org sini terliurlah pulak...anak saya mmg suka tahap apa tah dgn milo nih!

myhatiku said...

aha..tau tak name laen milo tabur..
name dye "milo dinasor" :D

Shazwani said...

kalo ltk ice lagy sdap...hhu~ mabeles ~ hhu~ :D

Yaya said...

heeee, nanti bernafas sambil minum agak2 milo tu berterabur tak

Anonymous said...

sedap2...kalau sejuk lagi sedap...:)
zuldandunia

Jumir said...

Ms Zura oii....org minum org punya jer...momok ambik kot. He3...

Jumir said...

Ghost....tak sangka "hantu" pun minum milo tabur. Hehehhh...gurau jer tau..

aQmaR 0n The Blog said...

milo tabur? hiks..sy xsuke minum milo.. air tea je ok..;p

Jumir said...

Miss Shark...cubelah....pastu taruk milo banyak2...tau.

Jumir said...

Anonymous....lain kali beli milo lebih sikit. Kesian anak hang.

Jumir said...

Ye....betul tu Cik MyHatiku. Last 2 week saya pi makan kat satu restoran kat Carrefour W.Maju. Menunya mmg ada milo dinosour.

Jumir said...

Wani...I saje jer taknak taruk ais....kang hang terliur...habis milo mak hang.....hang pi kejekan.

Jumir said...

Yaya.....bile minum milo tabur...I tak ingat dunia. Yg pasti...milo tu berterabur dalam mulut I.

Jumir said...

Betul tu Zul....letak ais lagi sedap.

Jumir said...

Huishh...rugi tau Aqmar. Tapi tea pun best gak....

apix said...

dulu tyme kecik2 slalu buad mcm ni...2 in 1..minum boley makan pon boley

Jumir said...

Apix...kite pun sama. hehehh...

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK