My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, February 16, 2011

Ape cita2 ko mase kecik dulu?

Mase borak2 dengan sorang kawan lama semalam............tetibe terbit soalan ni. "Apa cita2 ko mase kecik dulu?" Kadang2 soalan2 remeh camni bole buat kite berpikir panjang tau.....sebab tercari2 apa sebenarnya aku nak jadi mase kecik2 dulu. Lebih2 lagi bile....cita2 tu tak menjadi. He3....

Dulu2....masa darjah 5-6...kalu cikgu tanya nak jadi ape bile
beso nanti.....aku jawab nak jadi professor!
Tu sume gara2 suke baca Komik Gila-Gila.....
column Professor Serba Tahu. He3...

Bile dah masuk sekolah menengah.....
Form One...terus nak jadi pensyarah......walaupun hakikatnya
jadi Professor tu ada kena-mengena gak dengan pensyarah.
Hmm...tu sume sebab ada kakak sorang kawan aku
yang jadi pensyarah....ala...pengaruh rakan sebaya.

Bile Form Four........tukar plak nak jadi Inspektor Polis.
Hmmm....turun gred nampaknya.
Tu sume gara2 terpengaruh dengan drama-drama Hong Kong.....mase tu.

Tamat jer SPM.....aku terasa macam syok plak jadi Leftenan Muda Tentera Udara.
Aku siap apply n terpilih untuk interview kat Kem Terendak.
Time tu...ada program berkembar dengan UTM.
 Bile dapat nanti aku akan blaja kat kem untuk jadi askar
 n UTM untuk ambik engineering.
Tapi arwah mak aku tak restu. Dia kate....susah kalu kena pi berperang.
Pompuan plak tu.....
Hmmmm......aku pun isi la borang UPU....mohon jadi engineer.
Alih2...tak dapat la plak masuk U. Huhu....

Oleh kerana frust dengan sains..........aku masuk college
 ambik accounting. Sejak tu....aku nak jadi accountant.
Mende nih terus berputik bile aku masuk ITM/UiTM.

 
Maka jadi la diri aku sekarang nih.....walaupun ada hasrat yang masih belum tercapai....aku bersyukur dengan rezeki yang aku perolehi kini.

9 comments:

Enchik Nine said...

Like to Gila-gila punye majalah + Sponge bob...

UiTM student la nie... Hehehe... Kalau ye same le kiter yek.. :D

. said...

zaman aku pula lebih baca zine, hmm.

Jumir said...

he3...Izzudin.....memang UiTM. Tapi dah joint Alumni dah....sebab kite dah grad n kije.

Jumir said...

Khairul....zaman bile tu?

MsZura said...

Kite nak jadi doctor tapi terJADI accountant.

Jumir said...

Ms, kalau u jadi doctor....ramai la yang buat2 sakit. He3...

blog-tips-kurus said...

aku nak jadi princess/bini OKB tapi tak jadi2 lagi...

Jumir said...

Tips...tak lama la tu. Doa lebih skit. Apapun...aku doakan dulu...Amin.

akulahct said...

wahhh byk nye cite2 yer... hekhek...
sayer cite2 nk jd cikgu... dr kecik2 lg dh minat nk jd cekgu... tp....huhu.. skarang jd krani cikgu jer... jd ler.. berkhidmat untuk cikgu.. yg pnting,,, sayer suke keje sayer...

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK