My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, January 20, 2011

Kisah Khurafat n Ikan Bakar Kat Pasar Philippines

He3....sejak pagi semalam...aku telah sampe ke bumi KK. Aktiviti semalam tak banyak sangat sebab aku kepenatan.....sakit badan naik Air Asia. Ni first time naik Air Asia....biasenya naik MAS.

Petang semlm mase jejalan....menuju ke Handicraft Market (Pasar Philippines)....tetibe kami (aku n Tg) disapa oleh Mr R yg kebetulan nak ke situ jugak. Atas gerak rase yg baik2 tentang Mr R....tak sampe 2 minit berkenalan....kami melantik Mr R menjadi Tourist Guide kami. He3....kesian dia. Alkisahnya Mr R ni pun dari Semenanjung n ada kije kat KK macam Tg (aku lain...aku dtg KK untuk bercuti). Dia pun org Pahang macam kami cuma kije di Putrajaya....gomen officer cam kami gak.

Nak sampe jer kat pasar tu...tetibe hujan turun dengan lebatnya. Dengan adventurenya kami meredah ujan n pi cari kedai makan seafood bakar yang ada kat dalam pasar tu. Pandai Mr R cari pot.

Mase tengok sume seafood nih....pening aku nak pilih yang mane satu.

Best...kan. Kite boleh pilih n bagi pada tokey kedai untuk dipanaskan.

Udangnya besor2....udang tu sekor RM10. Sotong....3 dalam harga RM13-RM15. Pastu ikan kerapu...saiz biasa RM 8.

Dugaan orang berniaga. Tg kate...sejak dia sampe KK hari Isnin....ujan turun setiap malam.

Tg busy melayan sms.....yang berdiri tu....Mr R.

Nampak tak air ujan yang turun kat belakang aku tu?

Haa.....ni rumpai namanya. Mr R kate tak bleh makan banyak2....boleh sakit perut dibuatnya nanti. Kami ada try sikit. Rasenya rangup dan masam2 sikit.

Aku n Tg ambik menu ni jer....tu pun tak larat nak habiskan. Kami makan dengan nasi putih, cicah dengan sambal n air asam.

Bile dah habis makan.....ujan pun berenti n kami bertiga decide untuk main wayang. Oppss....tengok wayang....citer Khurafat kat Centre Point. Suspens giler....Mr R buat2 cool tapi aku tau...dia pun tergezut gak dengan adengan citer tuh. He3. Lepas Khurafat....kami pi minum n pekena canai kat mamak. TQ Mr R sebab belanja kat mamak semalam.

Itu je la aktiviti semalam. Arini aku tak tau lagi nak ke mana. Tengah tengok2 pamphlet KK nih.

p/s : TQ Mr R yg bagi coupon breakfast kat aku. He3....orang Pahang memang baik2 belaka. Kim salam kat isteri ye.

5 comments:

blog-tips-kurus said...

orang Pahang memang baik. orang tak Pahang pon baik jugak laaa..;)

*elok sgt la flight Labuan dia awal!! hoho..

Jumir said...

Sume org baik2. Saje nak promote org kite...bukan ko pun org Pahang MsTips?

Anonymous said...

cik jumirr...
oooo...ke KK yer..alamak jeles nyerr...cik jumir jgn lpskan peluang g pulau manukan kalau still lg kat sana...syok bangat kat situ...

Jumir said...

Ni Cik ANy mane ni? Cik Edie la ni kot...

Anonymous said...

bro...kat KK stay kat hotel mana..? ok tak conditionnya?

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK