My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, January 26, 2011

Apa buku yg ko baca lately ni?

Ce criter.....ce criter.....! Ape yg ko bace.....Surat kabo online? Majalah Mangga Online? N3 blog? Facebook? Alaa...tu sume tak aci...! Ce kabo....apekah buku/majalah (hard copy) yg korang bace lately ni? Apa dia??? Al-Quran? Alhamdulillah.....sejuk hati dengor.

Aku yang benornya tertanya2 masih ramai ke yang rajin bace buku/majalah (hard copy) la ni? Yelaa...selain students yang kijenya mesti bace buku....sape lagi yang rajin bace? Ni sume menjadi persoalan aku bile aku bace novel ni....


Baru jer....aku bace sampe mukasurat 42...tetibe MsTips terpesona dengan novel ini dan conquer sessi pembacaan tersebut sehingga aku takdak can lansung nak bace. Bukan aku persoalkan MsTips membaca buku itu...tidak....tuan2 dan puan2....tidak sama sekali. Cuma aku terpikir....masih ramaikah lagi yang suke bace buku macam aku....n MsTips? Sebabnya....la ni ramai yg suke bace n3 kat FB n blog jer...He3...

Tapi membaca ni memang bagus...tak kiralah kite bace apapun....sebab "There is perhaps no greater avenue to learning than through reading”. Kat bawah ni aku nak share 11 kebaikan membaca :

11 benefits of reading
Membaca membuat otak kite berfikir dan menjadikan kite lebih bijak.

Improves concerntration n focus.
Bertambahnya ilmu pengetahuan.
Dapat relaks......kepala.
Improves daya ingatan.....beb!
Dapat hilangkan rasa boring...
Ada points bile berborak.
Kite bole jadi creative....!

Boleh improves vocab.

Lebih banyak membaca, kite lebih confident.  So boleh builds self-esteem.
Senang nak tido....ni yang penting. He3...

8 comments:

Jang said...

Aku pun baca buku ni kat umah Zura...alaa..hari yang kau tak datang tu....(ayat marah...). He3...aku tau kau ada hal.

Jumir said...

Kau pandai marah ke Jang? Lagi satu...pagi kau bangun Jang.

ezzu said...

kegemaran membace buku hak masing2...

byk jgak kelebihan membace...ezzu pun jarang jgak membace...kalu subject yg membace paling ezzu x suka kalu mase kat skolah dulu...

blog-tips-kurus said...

aku jugekkkkkk!!!
o abg RAM.. (*_*)

Jumir said...

Ezzu....membaca lebih seronok kalu u ajak anak2 kecil dlm family u membaca sama.

Jumir said...

Tips...ko mmg suke bace apa yg aku bace. Abg Ram...is the best!

MsZura said...

Ala...Zura dah baca Rayyan tu. Ada banyak lagi buku kenan bace ni. Meh la dtg umah.

Jumir said...

OK....bile free I mai ye MsZura.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK