My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, February 10, 2011

Murtabak Mengkasar Cawangan Sri Rampai, KL

Semalam.....hasil pakatan yang dilakukan sejak kelmarin di antara aku, 2 bouncers n sume kawan2 kat opis.......telah melaksanakan misi beli Murtabak Mengkasar. Mula2 sume tertanya2 apakah rase murtabak nih? Yelah kebanyakan depa dah penah rase Murtabak Raja dan Murtabak Taiping.....tapi tak penah la plak makan Murtabak Mengkasar nih. Hanya aku n En. Din kat opis aku jer yang penah rase. Encik Din penah makan kat Cawangan Kuantan, Pahang. Aku plak selalu beli kat kedai utama kat Pekan. Bile dapat tau ada satu cawangan kat Sri Rampai.....aku pun apa lagi....promote la kat depa.
Kalu ikutkan kedai ni bukak kul 5.00 ptg - 11.00 mlm (Isnin - Jumaat) dan 3.30 ptg - 11.00 mlm (Sabtu -Ahad). Setiap Isnin minggu ketiga....depa tutup. Tapi oleh kerana kami dah order sejak semalam....dia buat special untuk kami n kami pi ambik @ 12.30 tgh semalam.

Ni laa....2 org bouncer aku....Mr Taliban n Kojet. Ada berani kacau aku? Heheh...!


Mase nak ambik tu....tetibe kluar ayat power dari mulut aku...
"Bang...takdak murtabak free ke?"
Terus tokey dia cakap kat anak buah dia.....
"Bungkus 2 special kat diaorang...."
Fuhhhh........pucuk dicita, ulam mendatang.
Terus mamat yang buat tu....sambar 2 murtabak...n process


Mamat ni pun buat la.....dengan dedikasinya. Ni...curah telur ke....kasi banjir terus?


Lihat la....rupa paras murtabak ni di peringkat awal.....
yang tak berapa ada rupa paras.


Tu dia.....panjang....tebal.....special.


Saiznya.....sebesar 2 bijik murtabak biase....gitu.

 
Kalu beli....kite akan diberikan 2 jenis kuah....satu kari n satu lagi macam
biasa....bawang. Cuma bawangnya rase best. Aku tak suke sangat bawang tapi
bawang yang depa buat nih...memang best.


Nampak tak ketebalannya? Boleh makan sampe pengsan la...ibaratnya.
Percayalah....sedap....tak ingat....!


Sape2 yang nak rase...pi la sini. Tak susah pun cari tempatnya.
Korang goggle jer. Nama tokeynya....Zukairi.
Nak tempah untuk saje2 atau untuk jamuan ke atau korang sesat jalan
nak pi kedai nih....korang hubungi je nombor kat atas tuh.
Depa ni juga kekurangan pekerja.
Sape2 yang nak buat part time ke....kije tetap ke....cubelah hubungi tokeynya.


20 comments:

Ze_Mhis said...

terime kasih! anda berjaya membuat saya lapa kembali

Nor Moscow said...

sedapnya kak...dah lama tak makan murtabak..sekarang dm proses belajar wat roti canai jer...

blog-tips-kurus said...

cume nak tanye:
jari runcing sape tu? kim slm yek :-)

iem said...

ala sedapnya..
xajak pun :(

Jumir said...

Piah...ce try makan murtabak tu...sure kenyang seminggu. He3..

Jumir said...

Nor....kesian jauh. Balik nanti pi la restoran tu ye.

Jumir said...

Tips....patutnya aku potong jer gambo jari tu. He3...

Jumir said...

Iema....jom kite pi makan sama2 n Iema blanja. He3...

Rozy Amir (Owner) said...

waah..nampak cam mengancammm...nak try laah...dekat je ni...

Jumir said...

Lugie....pi la try. Pastu beli lebih....bleh kasi kite...hehehhh...

ghost said...

mungkin aku perlu berjinak-jinak sama murtabak..ya,sebab tidak pernah suka makan murtabak..hihi.

kalau yang sangat membangkitkan selera pasti dicuba satu hari nanti.

Jumir said...

Pehh...Ghost. Rugi tak cuba tau.

~~su manje~~~ said...

fuiiiiiiiiiiiiyo..
1st time nampak dalam blog..
murtabak yang paling best...

nnt su nak gi carik la....

Jumir said...

Cari...Su...jgn tak cari....

Anonymous said...

Hmmm...sedapnya.

-Zila-

♥ ciqqaqa ♥ said...

alamaks!cdapnyee T____T
tiba2 rse cm nk g psr mlm lak ni.huhu ^^

ctpayong said...

assalamualaikum

oh murtabak...uhhh...keliouk plak cam org mengidam...

sedapnya...tgk gmbar je pun sungguh menyelerakan.

katner ni ek tempat dia.

Jumir said...

Zila....ko kena ikut aku...pi kedai ni satu hari nanti tau.

Jumir said...

eyka....mengidam nampak...

Jumir said...

ctpayong....

Kedai utama ada kat Kg.Mengkasar, Pekan, Pahang. Ada gak cawangan Kuantan,Pahang (dekat2 dengan UiTM Kuantan) dan Cawangan Sri Rampai, KL.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK