My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Tuesday, February 22, 2011

Nasi Kukus Ayam Rempah

Opis aku kat Pusat Bandar Damansara jer. So, sekali-sekala aku tapau nasi kukus ayam kampung/rempah kat gerai Nasi Kukus berhampiran Masjid Bukit Damansara. 2,3 menjak ni....rajin plak aku pi makan situ n tak tapau lagi. Kat sini.....kalu pi memang kena beratur sebab ramai orang. Tapi beratur tak lama la.....sebab cara pembungkusan depa yang smart n pantas gitu. Kat bawah ni....adalah gambo2 candid....mase makan kat sini dengan kawan2 aku.


Tu dia...nasi kukus...diletak kuah gulai (kari...kot).....
ada daging masak hitam....
timun...sambal n ayam rempah. Kali nih aku ambik
ayam (bandar) berempah. He3....lain kali la aku ambik ayam kampung.

Belakang tu...nampak tak ramai org yang beratur...
tapi beratur tak lama beb...depa bungkus cepat.
Yg depan aku tuh....Pn. Ros yg asyik menyantap nasi kukus.
Yg kat sebelah tu....Izan n Aliaa. Kalu tak nengok BB...tak sah.

Tu dia....nasik kukus aku...sedap giler..
nasi tu....aku bayo....RM5.00. Air oren...RM1 jer.

Ni sebelah aku ni...mesti ada bouncers 2 org nih. Tak bleh takde.
Kojet buat2 sopan n Mr. Taliban yang nampak ganas.
Sebelah Mr. Taliban...ialah Pn. Khai.

Tu dia.....masih ramai org beratur. Aku sempat interview owner.
Dia kata..gerai ni bukak kul 11 am n habis dalam kul 2.00 pm gitu.
Gerai ni dibuka Isnin-Jumaat jer. 

Yeah...wajah owner.....yg nampak baik.n lembut jer...
bercakap pun lembut jer....

Gerai nih terletak di parking luar Masjid Bukit Damansara.....
Gerainya sempoi....bawah khemah jer n bersih.

Tu dia......Ms Tips makan nasi kukus ayam kampung. Kalu makan
kat gerai ni pun....nasi ni akan dibungkus cenggini.
Lepas makan senang....bungkus balik n senang depa nak kutip n buang.

Saje...nak bagi korang gambaran nasi kukus ni berkali-kali.
Bikin terliur sikit. Hehehhh...

Haa....kan senang. Bile habis makan, kite bungkus balik.
Tinggal je kat meja, nanti ada orang yang mai kutip.


Haaaa.....dari pemerhatian korang kat gambo2 yang aku tunjuk kat atas, korang rase tertarik tak? Haaaa....kalu nak try, pi la kat area tepi Masjid Saidina Umar Al-Khattab & di belakang Pondok Polis, Bukit Damansara.Apa2 hal....korang bole contact nombor kat bawah ye. Aku bukannya apa, kalu tak sedap aku tak kabo kat korang.....bile sedap....sure aku share dengan korang punya.

Farni's Nasi Kukus


23 comments:

MsZura said...

Jom kite makan sana esok..

Jumir said...

Sori Ms Zura....esok ada kije kat Putrajaya. Lain kali kite blanje.

Jang said...

Amboi...aku takde korang planning baikk nak pergi makan nasi kukus ye. Huhu....kalau makan tu, ingat2lah kat aku.

czueka zulaikha said...

ta pernah mkn sini. na try la :) nasi kukus kat subang pun sedap jugak :P
tapi dmansara ni lagy besar tmpt dy kott

Jumir said...

Jang..sape suruh ko migrate? Kan dh melepas ape yg best di M'sia nih.

Jumir said...

Czueka zulaikha....hmm...khemahnya beso....bole la. Tapi best. Yg Subang tu area mane agaknya.

Unknown said...

Sedapnya. Kena try bile ada mase.

Jumir said...

Norman...ada ke mase tu? He3...lama tak nampak.

Woofer Storm said...

msuk blog org asik cite pasal makan je ni..buat org lapar tau,heheeee

follow sni^^

Jumir said...

Woofer....kite saje nak bagi org mcm awak lapo....hehehh.

say to easy=) said...

sdpnyer

Jumir said...

Mmg la sedap cik...jgn lupe try ye.

Nor Moscow said...

bungkus lapik dgn daun pisang tuuuu!!! tempat yang harus dituju bila balik nanti...

Jumir said...

Nor...jgn lupe pi tau. Pastu blanja I sekali. Hehehh...

uMie_cHan said...

aisemen teliuq tgk nsi kukus 2...
kat jb ssh jmpe r nsi ni..wuuuu~

Jumir said...

Umie....bile mai KL...hang pi la.

Jang said...

Aku balik bulan 4. Ko kena blanja aku kat sini tau.

Jumir said...

OK Jang. Tapi takat balik 2 hari....ada masa ke ko Jang oii...?

Anonymous said...

beratur panjang sikit pe salahnya. baru ada feel, lagi2 makan benda sedap. ^^

iem said...

mesti sedap giler2 ,sebab 2 kena beratur pnjng...
waa lapar la plak...

Jumir said...

Wany....betul tu.

Jumir said...

Iema...sedap...ce try.

Anonymous said...

With havin so much content and articles do you ever run into any issues of
plagorism or copyright infringement? My site has a lot of completely unique content I've either created myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any ways to help reduce content from being stolen? I'd genuinely appreciate it.


My blog post :: bmi calculator for adults
Also see my site: bmi calculations

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK