My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Sunday, February 6, 2011

Translation I Luv U Dalam Banyak Bahasa

Ada sesetengah orang susah nor nak kabo I Luv U....kat sape2. Orang2 cenggini lebih suke kabo I luv U dalam hati jer. Hmmm...nampaknya makan hati la...pasangan beliau itu. Kat sini aku nak bagitau translation I luv U dalam bahasa2 yang lain supaya orang2 yang susah nor nak lafazkan I luv U mampu lafazkan tanpa rase segan/kekok/tercabar egonya. Yela....kadang2 beliau ni perlu berselindung disebalik ayat2 lain untuk melafazkannya. Meh klik sini.....ada banyak bahasa yang boleh digunakan. Siap link dengan media player untuk mendengar cara sebutannya.

Tapi ada beberapa bahasa yang tidak tersenarai di situ seperti....

Orang asli (Temiar) =Yek Icin Mahak. 
Kadazan = Oupus Oku Dika.
Iban = Aku sayau ke nuan.
Betawi = Gue suka ama loe.
Dayak = Aku handak dengan ikau.
Lebanese = Bahibak.
Jawa = Kulo trisno kowe.

Actually ada banyak lagi bahasa kat dunia nih.....untuk kabokan rase sayang kite kat sesape. Cuma nak taknak guna jer. Kalu aku...aku suke guna satu bahasa orang asli nih. Aku tak tau dari suku mana tapi.....aku diajar bahasa nih mase kat kolej dolu2. Kalu salah aku sebut....salah la yang tukang ajar aku tuh. Ok kepada sume....aku nak kabo....Ngok Hek! He3....bukan aku ngutuk korang tapi aku kabo...aku sayang korang tuh. Kalu korang tau apa2 bahasa lain sila la comment n share ye.

7 comments:

blog-tips-kurus said...

tu JAWA belah mane yek? hhmmmm...

Jumir said...

Tips...tu rembat internet tu...aritu nak tanya mak ko...aku segan. He3...

Jang said...

Ngok Hekkk...! He3...patut la ko selalu sebut ayat tu.

Jumir said...

He3....Jang...ngok hek too.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Dulu2 suka guna bahasa tangan...jari tengah dan jari manis dijatuhkan. He3...

Jumir said...

Ahah kan...dulu2 budak2 suke buat cenggitu.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK