My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, January 3, 2011

Picnic Di Sg Tekala

Sungai Tekala.....


Dah berapa hari aku tak update. Macam biase....kekawan aku yang suke comment kat SMS....asyik dok tanya, "Bile hang nak update?". Aiya....camne nak update beb....balik kije...aku tengok tv...dalam kul sepuluh setengah gitu...aku dah ngantuk. Hish sejak tahun baru ni....tahap ngantuk yang aku alami.....memang tahap gaban!

OK...sini aku nak kabo la kan....1.1.2011 hari tu....aku, MsTips n MsCahaya pi Sg. Terkala. Saje...picnic sambil2 meluangkan mase dengan kengkawan. Asalnya, acara picnic ni sepatutnya disertai oleh beberapa orang lagi....tapi ntah ler....penat sambut tahun baru kot.


Suasana jalan ke arah Sg. Tekala.


Udah sampe....gitu. Emmm...kat sini ada tapak perkhemahan. Hmmm...menarik.


Aku n MsCahaya memunggah bebarang.
Haa...ni la peta trek hutan Sg. Tekala.



Kat sini ada banyak pondok2 disediakan untuk sume pengunjung. Walaupun kena bayo 2 hinggit sorang....aku rase OK la tu. Cume toilet kat situ....patutnya diperbaiki sikit pintunya. Kalu diperbaiki banyak...lagi la terAMAT bagusnya.


Bile sampe sini.....rase cam balik kampung. Nampak hijau jer.
MsTips tengah usha air. Hmmm....kalu aku, aku masuk jer dalam air tu. Takyah nak rase sejuk ke idak.

MsCahaya ni pun sama. Cuit air jer....pastu naik semula. Hmmm....camne?

Sebelum mandi....sume makan dulu. Kami bawak food yang simple2 jer. Sebab tengahari tu....ada sessi makan2 kat umah CC Khozanah.
Tengok aku....macho je. Terus masuk dalam air (Jgn marah ye MsTips n MsCahaya).

Aku tengah enjoy...sengsorang diri. Yang 2 orang tu....tak sanggup masuk lagi. Sejuk! Kata mereka.



Sejuk? Mana ada...! Aku dah biase sejuk2 ni. Takat sejuk camni takkan menggangu keseronokkan yang ada.



Setelah dipujuk berulang kali....barulah mek ni masuk dalam air. Bile dah masuk...macam tak mau keluar.



Akhirnya....MsTips joint the club. Kan best...



Ni.....tarzan mane la plak ni?

Yeaaa......happy new year!



Aku n MsTips siap baring2 lagi.....rase tenang sangat.


Masa untuk pulang. Dah tak sabo dah mase tu nak pi umah CC Khozanah. Lapo......!
Kat luar area Sg. Tekala ada beberapa gerai yang jual food. Tapi....time tu aku tengah dok terbayang food kat umah CC Khozanah. Time tu...la kan...


Sempat lagi posing kat parking kat situ.



Sesungguhnya aktiviti picnic kali ni memang syok n best! Satu hari...aku nak ajak mek 2 orang tu n kengkawan lain yang tak dapat hadir ke situ datang lagi di lain kali n buat aktiviti makan2 BBQ plak. Uishh...tak sabo rasenya....

10 comments:

blog-tips-kurus said...

bila la 'satu hari..' tu agaknye. Esok Masih Ada atau Tiada Esok Bagimu..?

Jumir said...

Lepas kite...pi Sabah kot. Apa plak takdak Esok? Esok sentiasa ada...Insya-Allah.....

Unknown said...

Best tu...Teringat Air Terjun Chamang. Saya pergi bulan lepas.

Jang said...

Nak pegi....!!!

Jumir said...

Mr N,
Chamang tu....org tak pi lagi....akan ku pegi jua nanti.

Jumir said...

Jang....nanti aku bawak ko sekali. Tapi ko dh nak pi Dubai.

Duniakuabstrak said...

lepas mandi2 aktiviti makan memang syok

Jumir said...

DKAbstrak...makan mmg syok.

Cahaya said...

Jgn lupa, proposal nk g snorkelling kt pulau d Terengganu weihhhh....

Jumir said...

Ms Cahaya...set masa pastu kite bincang. Wahhh...tahun 2011 ialah tahun cuti2 M'sia nampaknya kite....

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK