My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, August 26, 2010

Shopping lagi...

Semalam....aku pi cari tayar Continental bertuah yang pecah tempohari. 1 kedai tayar kat Hartamas, 5 kedai kat Segambut, 1 kat Jalan Ipoh.....dan 4 kedai kat Batu Caves aku redah demi nak beli sebijik tayar...siap ambik cuti rehat lagi. Akhirnya kedai yang ke 11 kat Batu Caves jugak yang menjadi.....POJAAN HATIKU.

Inilah kedai yang aku maksudkan....

Aku bukannya cerewet tapi kedai lain tu memang takde stok Continental. Bukan aku berkenan sangat dengan Continental tu....kete lama, aku maintain Good Year jer.....tapi dah tayar lain jenis Continental....pakai jelah jenama tu. Lagipun.....senang nak rotate tayar nanti.

Dah nak siap....yea...

Pukul 1 ptg...baru sessi cari, survey, intai, redah, beli, pasang dan lain2 siap. Pastu aku pi joint Cik http://blog-tips-kurus.blogspot.com/ shopping tudung kat bangunan MARA. Menarik butik yang satu ni. Tudungnya eksklusif dan harganya berpatutan. Borong 5 dapat RM 180.00 sedangkan...rege sebenarnya....RM40-RM45 sehelai. Ni sume pengaruh rakan kurang sebaya Cik Tips-Kurus. Dia kalu takat area Jalan Raja Laut dan Jalan TAR tu, sume dia tahu. Kire memang area dia la tu. Lagipun...opis dia dekat maaa....! Lain la aku, opis kat Pusat Bandar Damansara nun.

Asalnya aku cuma nak ambik gambo butik jer. Tetibe Cik Tips-Kurus enteprem...

Bile dah kul 2...........kami lepak kat opis dia je. Online.....! Kete aku pi parking kat public parking depan sekolah Cina.

Sudut belakang sorang yang rajin kije

Mase nak balik....aku nampak 1 tiket panjang...kat wiper.Emmph! Sah kena saman. Actually, aku kurang paham sebabnya. Aku kan parking kat tempat parking.............nape ayat saman parking di garisan kuning? Koning? Macam sinonim jer....warna tu. Tapi patut kot aku kena...sebab aku tak bayo pun duit parking kat mesin tu.

Tapi takpe la....saman pun saman laa...aku kan anak orang kaya...family aku memang keje cop duit. Aku pun...bile ada masa terluang, aku pi cop duit. Takat kena saman RM100 tu....sempoi laaa...!!! (Jangan salah paham. Family aku tak penah buat duit palsu. Ni sume...ayat lepas geram jer....)
Ada member kate..."Ala...takat saman DBKL, toksah risau...rame pake buang2 je.Tak bayar...bo layan jer."Tapi aku bukan begitu....dah kena saman aku bayo. Serupa bile kena saman ekor sbb speeding...aku bayo. Dah buat salah...toksah banyak citer....ngaku jelah.

3 comments:

mr.curly said...

uihhh dasat sguh tip kurus tu.. cian kt cik ju.. hehe

zarra said...

Kita pun msih simpan 1 tiket saman dbkl...x byr lagi...dah 2 tahun...naiklah bunga nyer...Tpkan kita parking dpn opis jer...nak kejar punch kad...slalu merah...hawauuuu!!!kat bln posa ni x nampak lg kaler merah...ckp sbln ni xde merah kan,leh la wat knduri....nasi minyak!!!p/s..sori cik tips-kurus..

Jumir said...

Ce motivate diri sendiri yg warna merah tk sesuai ngan hang. Makcik Tips-Kurus tu kate....ikut TNC contract 3 bulan berturut2...tp org OK jer kalu Cik Zarra nk claim awal....The Garden Karok! Boleh makan....buffet. Nk nyanyi...tk pandai.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK