My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, August 30, 2010

Malam....

Bile tengok tajuk "malam" camni....aku harap korang tak pikir yg bukan2. Terutama ko...Jang. Aku taknak ko corner pi ke lain aaa...

Balik kepada citer malam....actually malam ni (lagi beberapa minit jer lagi) aku sedang menunggu detik menjelmanya 31 Ogos...hari kemerdekaan kite. Aku nunggu sengsorang jer kat bilik Cik tips-kurus di kampung dia ni. Dia ntah ke mana ntah. Betul2 tak pandai layan tetamu....baru tadi aku bagi syarahan tentang cara orang zaman jahiliah melayan tetamu.

Nasib baik dapat berita si Zaer bagi aku award. Seronot...jiwe dan rage. Kire award pertama yang aku dapat sejak jadi blogger publicly ni.....emmm...tapi ada satu jer masalahnya. Aku ni buta IT sket. Dengan rasa humble nyer aku nak declare....(Asalnya aku tk bagi Cik Tips-Kurus....announce)....aku nak kabo....Zaer, aku tak reti camne nak ambik award tu.....! Pesanan khas untuk Jang....ko jangan golak ket aku. Ko loi hampeh...blog pun ko takde. Nantilah aku study...sambil minta Cik Tips-Kurus tanya kat wife Mr. Curly...untuk bagi tunjuk ajor.

Err....kite balik semula ke kisah sebenar malam ini. Kat sini aku nak lahirkan rasa bertuah berada di dalam bumi Malaysia yang tercinta ni. Yelah...bile compare dengan negara2 lain....sesungguhnya kita harus bersyukur dengan kurniaan Allah kepada kite.

Pesan aku....kepada sume orang yang membaca....Jangan korang gadai martabat negara, jangan ko pi buat yang bukan2 hingga memalukan negara. Toksahlah kite terikut-ikut anasir2 yang suke memburukkan negara. Takyahlah aku dok citer ape....anasir2 tu...sape yang involve...ape yang depa buat....sebab aku tau korang pun tahu apa yang berlaku di sekeliling kite.

Toksah citer banyak...aku ucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 53 tahun.

1 comment:

Anonymous said...

Kah...kah...kah....!

-Jang-

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK