My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Friday, October 1, 2010

Nape aku perlu pi bercuti...

Nape aku perlu pi bercuti? Emm...mari kite jalankan autopsi nape aku perlu bercuti.

Gambo hiasan jer.......


Bile aku KABO yang aku nak PI BERCUTI....ada 2,3 kengkawan yang bertanya. "Nape?Ko tengah tension kije ye?" Tension tu....sikit la kawan. Mane2 kije....kat mane2 tempat pun ada tekanannya. Kalu tak kije lagi TENSION.

Tapi aku nak KABO la, 10 sebab nape aku mesti pi bercuti dalam masa yang terdekat ni. Kalu aku tak pi....maybe aku akan TERTEKAN. 10 sebab tu adalah :

1) Cuti tahunan aku ada berlambak (banyak) lagi. 20 hari lagi kot.
2) Aku tgh free.....Cik Tips yang akan jadi tukang teman pun free.
3) Bos aku plak....dia allow kalu aku nak cuti. Yes! Syg la kat boss aku tu.
4) $ bajet untuk bercuti?....ADA. Lagipun....tak costly sgt pun.
5) He...he...he...masa beli Persona....aku dapat baucar percutian 3D2N ke mana-mana destinasi terpilih di M'sia.
6) ......dan...baucar tu akan expired setahun daripada tarikh aku beli Persona. Tu yang aku TERDESAK tu.
7) Aku dah arrange dengan Travel Agency dah.
8) Aku nak rehat n enjoy my holiday tanpa pikir ttg KIJE.
9) Aku nak bawa Cik Tips jalan2.....balas budi dia.
10)Aku punye suke la kan.

Maka atas alasan2 yg kukuh seperti di atas....maka aku akan pi bercuti. Bercuti kali ni....betul2 akan dihayati dengan melawat tempat2 yang menarik, menginap di hotel yang best n makan local food yang menarik. Aku nak CUTI2 MALAYSIA dan cube untuk menghargai apa yang ada di negara aku sendiri.
Nantikan....n3 CUTI2 MALAYSIA aku tu nanti....Insya-Allah dalam bulan ni juga.

2 comments:

e-diana said...

nak ikut....mesti lagi kecoh kan?

Jumir said...

He3.....abih la program aku.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK