My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Sunday, October 3, 2010

Monday Blues....


Bile menjelang petang Ahad, tetibe je badan jadi cam lemah2 je. Rase macam nak demam pun ada. Almaklum jelah.... ESOKkan hari ISNIN. Rase macam tak puas je bercuti pada hari Sabtu dan Ahad. Nape la...cepat benor masa berlalu.



Tiap Isnin....pasti rase macam terpaksa je pi kije. Aku rase ramai yang rase camtu. Tapi aku biasenya akan cube memotivasikan diri dengan menganggap pi kije di hari Isnin tu macam hari pi dating sedunia. Lagi bagus kalu kite anggap je Isnin tu hari yang ceria. Kalu tak....ada can MC takpun EL. Aku dah kije di beberapa tempat dan aku dah tengok macam2 ragam staff aku bile hari Isnin menjelma. Bile Isnin je...aku akan dapat sms yang depa sakit perut laa...anak sakit laa....tayar motor pancit laa....dan macam2 lagi. Sampai kadang2 aku nak gelak pun ada. Yelah...kadang2 apa yang depa sms tu benar2 terjadi tapi kalu dah 4,5 kali Isnin benda yang sama terjadi.....aku pun terase curiga jugak.


Dulu aku ada sorang Boss yang penah membebel tentang sorang staff aku yang asyik MC dan EL di hari Isnin. Dia kate bile kite celik je mata pepagi Isnin tu....niatkan di dalam hati bahawa kite akan bangun pagi ini dengan ceria dan aku akan pi keje dengan ceria. Macam tiap2 pagi hari2 yang lain kite perlu membaca doa bangun tido. Kalu celik je mata pagi tu, kite dah set kat minda kite ayat macam....."Malasnya nak bangun pi keje pagi ni" Secara tak sedar....hari yang kita lalui itu akan penuh dengan rase MALAS.

Aku setuju dengan boss aku tu. Tiap kali kite rase lemah nak menghadapi hari ISNIN....cube cari jalan untuk mengharunginya dengan ceria. Carilah apa2 alasan yang baik2....supaya kite CERIA DI HARI ISNIN.

2 comments:

Artzam said...

Betul tu..saya muda2 dulu pikir mcm tu gak Malasnya nak keje..tapi skrg da berumor skit hehehe..kna pkir tanggungjawab..baru ade smgt nak bgn g keje..
__________________________________
Recent post Free Badge Tak Nak Merokok

Jumir said...

Setuju....pikir tanggungjawab. Wahai staffku sekalian...dengor cakap Incik @rtzam tu ye.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK