My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, October 16, 2010

Suku-Pro Golf Players

Di satu hari yang bahagia....aku n Tips joint Elmi pi Golf Range yang kat belakang OU. Ni...kire pengaruh rakan kurang sebaya la tu. (Ibu Amani...bile anak tu dh beso, baru kamu buleh joint...).
Antara sukan yang kami ber2 tak penah main adalah golf. So...kami pun menuntut ilmu dengan Elmi (mek yang suku pro ini). Keh...keh...keh. Memula kami nengok dulu dia main pastu...lepas dia ajor...aku try pukul. Peh! Teringat zaman main hoki, cuma cara pegang, posisi tubuh badan n pusingan pinggang lepas pukul yang berbeza. Aku yang sememangnya KAKI PUKUL....takde masalah kalu nak pukul bola tu. Jarak terjauh aku penah capai adalah 80 meter...emm..kire OK la buat first timer cam aku.

Tapi yang aku tak sangka tu...si Tips yang lembut gemalai tu buleh pukul sejauh 90 meter. Peh....nampaknya dia dah mewarisi jurus PUKUL aku nih. Tapi jarak terdekat yang dia pukul adalah 3 kaki (macam jarak halangan main bola jaring la plak!).

So, lihatlah dunia....kami dah mula main golf.
Golf Range...yg kami pi. Belakang OU jer...


Elmi yg dedikasi mengajor....ni nak kena bayo ke tidak yurannya nih?

Aku membuat pukulan pertama. Kalu ikutkan memang buleh makan 250 meter, tapi aku taknak la Elmi kecik ati bile tengok aku lebih terer dari dia. So, aku maintain 80 meter jer.

Pukulan bergaya dari Tips.....jauh benor pukulnya sampai tak nampak bola tu pi mane. Tapi dia taknak sorok2 talent yang ada...dia maintain pukulan 90 meter ke 3 kaki. He3....

Ni la gaya suku-pro si Elmi.


Tips sedang membetulkan posisi badannya.


Ni gaya aku n Elmi memukul. kalu tak kerna angin lintang yang ada petang tu...maybe buleh terdedah kekuatan sebenar aku petang tu....kalu ikutkan buleh capai OU tu!

Tips merenung zaman gemilang beliau dalam sukan golf yang ntah bile nak tercapai tu. Semoga beliau berjaya.

11 comments:

blog-tips-kurus said...

mmm..aku=1st p'komen ni,
akhirnya kua jugak entry ni. syukurlah nak!
RALAT=bukan 3, 5 kaki setengah la wok!!
*mujo kite lmbt start. klu dr awal b'jinak2, mesti MUKE kite yg HARUS kua kat poster2 GOLF Iskandar tournament tu..

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Jumir said...

Kite mmg PRO. Main ape2 sukan pun bole. He3....Org dh usha Setapak Golf Range nun...bole la lepas ni ke sana. Ingat nk beli golf set. Kena inform Junaid ni...dia mesti ada jalan.

Jumir said...

Incik Norman....
Asyik buka citer lama jer...aisey, teringat la plak kan.

blog-tips-kurus said...

spital? so idop lg tak? heheheee...
SIHAT wal-afiat under my custody, tengok je la bukti fizikal tu.
pak incik Junaid tu bole pakai ke?
raket tenis pon x bg2...

Jumir said...

Mestilah idup....tapi ingat lg arwah ayah aku bagi sepotong ayat yg meninggalkan kesan di hati aku bile aku minta dia kuakan aku dr hospital sb aku ada tournament esok harinya. Dia kate, "Kite suruh dia blaja, dia main!". Tapi dia tetap kuakan aku dr hospital. Dia tau aku giler hoki.

Tetibe teringat sangat kat arwah.

Jumir said...

Tips...pasal ko la fizikal aku jd cenggini. Asal tk habis makanan je, aku yg kena habiskan supaya tak membazir.

NeNe said...

cik tips, balik umah tebas rumput kt blkg tu ye

delima said...

Macam pro beb

blog-tips-kurus said...

Oit NenE..
bukan rumput tu korg da setelkan ke? ewaahhh!! cuti lame kat umah buatla kije amal!

**patut ke aku rase b'salah klu org keliling aku 3G??

a-dieyana said...

sonoknyer cik jumi...teringin nak main golf jugak..bila plak nak bawa diana n rin main golf?

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK