My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, October 25, 2010

Aku diTAG....He3...

Aku diTAG oleh Maryani. Sukenya...! So...nampaknya aku kena la reveal siapa diriku yang sebenarnya bagi memenuhi syarat di bawah :

Once u have been tagged, u r supposed 2 write a note with 25 random things, fact, habits, or goal about u. At the end, choose 20 people to be tagged. U have to tagged the person who have tagged u, If I tagged u, its bcoz I want to know more about u.

Aku......

1. Nama glamer : Jumir, Kak Jue, J, Mak Usu, Tok Cu, Adik, Mi, Cik Jumi....etc.

2. Nama samaran : Jumir Edogawa (kerana akulah kakak kepada Conan Edogawa)

3. Asal : Pekan, Pahang.

4. DOB : Tepat jam 12 tengahari, hari Jumaat pada 25 Mac di suatu tahun yang bahagia.

5. Adik beradik : Ke 12 drpd 12 org adik-beradik (6 lelaki, 6 pompuan) plus sorang lagi....adikku si Conan Edogawa.

6. Pendidikan : Sekolah rendah, sekolah menengah, Kolej, Universiti dan akhirnya dapat Degree in Accountancy (UiTM Shah Alam)

7. Kije : Gomen (Jabatan Akauntan Negara Malaysia)

8. Giler Sukan : Sume jenis...termasuk lompat getah. He3...tapi paling obsess dengan bola jaring, hoki n futsal.

9. Hobi : Blogwalking, writing, cooking, reading, watching tv, sleeping, eating.

10.Giler Tengok : CSI, CSI Miami, CSI NY, Detective Conan dan sume triller movies.

11.Giler Baca : Novel2 oleh Ramlee Awang Murshid, komik Detective Conan, Komik oleh LAT, triller novel omputeh tak kisah sape pun tulis.

12.Giler Makan : Nasi (aku org kampung jer....), karipap (yang ni aku suke makan tahap gaban).

13.Giler Minum : Ribena (he3...sebab tu aku kekadang jadi kanak2 riang), kopi o, air jarang.

14.Giler Music : Paling suke...rock alternatif...band macam OASIS, Linkin Park dan Simple Plan. Aku juga layan lagu2 R&B, nasyid (buat penenang hati...bile sedih) dan lagu2 hip hop bile aku rase hyper happy.

15.Giler buat : Tarik rambut, mandi malam.

16.Impian : Berumahtangga...cewahhh dan melihat sume orang yang aku sayang (family, best friends spashly MsTips) bahagia dunia dan akhirat. Amin...

17.Bestfren : Tips, Zaidah, Nik, Liza, Zura, Jang, Rozita, Zila, Ina, Norman.

18.Kete : Persona...dulu Saga.

19.Benci : Hipokrit, penipu, org yg tak reti bahasa.

20.Suka : Keje...keje...keje, berkawan, borak2, jalan2 cari makan, cuti2 M'sia, bersukan.

Pehhh!!!!! Penat gak perah otak nak tulis ape. Tapi inilah aku....seorang manusia biasa yang sememangnya biase2 aje. Tak lebih...tak kurang. Yelah...tak lebih ketinggiannya dan tak kurang2 berat badannya. Emmm....ape boleh buat.

So, 20 org yg aku tag adalah : Tips, Nene, kakSab, Shirin, Syiba (budak kampung sebelah...he3..). Aku berenti takat 5 jer...nanti aku sambung yek. Aku ada kije sekolah....yg kena aku usahakan. Kalu tak siap...habislah aku esok dikerjakan oleh Big Boss. Emm...bestnya jadi big boss kan? Aku pun boss...tapi aku tak sanggup nak mendera staff aku.

2 comments:

blog-tips-kurus said...

mmm...kompem ofc aku block this column!!
aku kene respon ke sesi TAG mengetag ni??

Cahaya said...

Hai jmir, i like item no 17 sbb my name ada kat situ. Thanks for acknowledge me in ur listing. Kena TAG tu camne erk? (blurrrrrrrr)

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK