My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, February 7, 2009

PROJEK BARU????

Saya ada suarakan sebelum ini tentang Projek Baru yang ingin saya laksanakan selepas masalah internet connection saya diselesaikan (tukar Celcom Broadband kepada Streamix). Sorry Celcom....itulah hakikat yang perlu diterima.
Kembali kepada Projek Baru tu.....saya mempunyai satu hasrat yang besar. Yelah....walaupun saya sendiri kurang pasti dengan penyudah bagi hasrat saya tu.....saya bertekad untuk teruskan. Saya melihat senario semasa, betapa bangsa Melayu seolah-olah diperkotak-katikkan. Beberapa hak kita juga sudah mula dipersoalkan. Ada kawan-kawan yang gagal mendapat pekerjaan gara-gara bangsa kita adalah Melayu yang tidak reti berbahasa Mandarin (Alasan...!). Ada juga kawan-kawan yang dibuli di pejabat, gara-gara bangsa kita adalah Melayu sedangkan bangsa lain tidak diperlaku sebegitu. Oleh itu, saya terpanggil untuk menolong bangsa saya (Melayu). Saya sedar siapalah saya namun....saya percaya saya mampu memberikan sumbangan.
Oleh itu, saya ingin membuat satu column khas bagi memaparkan informasi tentang kedai runcit, pasaraya, pusat servis kereta, bengkel, restoran, saloon, kedai gunting rambut, gerai makan (walaupun gerai jual goreng pisang di tepi jalan) dan lain-lain yang menjadi milik orang-orang Melayu. Besarlah harapan saya sekiranya kawan-kawan yang membaca blog ini dapat menyumbangkan maklumat tentang Jenis Perniagaan, Nama Perniagaan, Nama Pemilik, Alamat, Nombor Telefon, Nombor Fax, e-Mel, Blog, Website (sekiranya ada) dan kalau boleh gambar premis perniagaan tersebut. Maklumat lain seperti harga dan komen tentang harga dan servis juga diperlukan.
Harapan saya adalah column khas itu menjadi rujukan kepada kita sebelum kita melakukan sesuatu seperti servis kereta, makan, gunting rambut dan sebagainya. Kita selalu kata, "Belilah kat kedai orang Melayu." Tetapi kita tak tahu kat mana kedai orang Melayu tu. Betul tak?
Saya tahu kawan-kawan yang membaca blog saya ini tak sampai 20 orang pun. Oleh itu, column itu tidak akan mendapat sambutan daripada ramai orang. Namun, saya percaya.....sekiranya 20 orang pertama ini dapat membantu sekurang-kurangnya 5 orang ahli perniagaan Melayu, itu dah cukup memadai bagi saya. Sekurang-kurangnya, kita telah membantu bangsa kita sendiri.
So...jika ada sebarang maklumat.....silalah forwardkan ke malaybizz@gmail.com
Saya nak kumpulkan maklumat dulu...baru saya buat column tu. Harap-harap semua kawan-kawan dapat bantu saya. Jika ada sebarang cadangan atau komen berkaitan hasrat saya ni...amatlah saya alu-alukan. Kalau tak pandai nak guna ruangan komen tu....macam biasa...saya terima sms dan email daripada you all. Ajak borak-borak sambil minum kopi o ais pun....saya setuju.
Lagi satu....kalau nak promote business sendiri pun takpe.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK