My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, February 28, 2009

Darling vs Our Favourite Things

Semua orang menyayangi seseorang dan sesuatu. Contohnya.....Zuriah menyayangi anak-anaknya. Rozita sayangkan handphonenya. Zalina sayangkan buah hatinya. Mazlina sayangkan suaminya. Amirul sayangkan isterinya. Zila, Zaidah dan Nik Adlin sayangkan kereta Pesona mereka. Ani sayangkan adik-beradiknya. Zaharah sayangkan kucing-kucingnya. Siti Hajar.....antara benda yang mungkin paling disayanginya adalah Buku 3001 Resepi Masakan yang ada di dalam rumahnya. Jadi semua orang menyayangi seseorang dan sesuatu.

Jadi jika perlu memilih di antara your darling and your favourite things.....apa agaknya yang akan korang pilih? Situasinya begini.....jika korang menyayangi seseorang / kucing dan the darling tu telah merosakkan / hilangkan your favourite things macam kereta / handphone, apakah yang akan korang lakukan? Adakah korang akan marah dan putuskan hubungan atau korang akan biarkan perkara itu begitu sahaja? Siapa / apakah yang akan korang pilih....your darling or your favourite things?

Bagi saya....saya akan pilih the darling and not the favourite things. Ya....pasti saya akan marah-marah buat seketika tetapi jauh di sudut hati.....saya tak kisah. Duit boleh dicari.....dan barang boleh dibeli tetapi sesetengah ikatan darling tu takkan ada galang gantinya. Lagipun tak semua orang yang sengaja nak rosakkan / hilangkan sesuatu especially our love ones.
So, siapa / apa yang korang akan pilih.....your darling or your favourite things?

1 comment:

Anonymous said...

pilih darling!!! :)

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK