My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Sunday, February 8, 2009

Hari Keluarga

Staff lama di sebuah kementerian telefon malam tadi. Dia kata plan mereka untuk mengadakan Hari Keluarga (saya dijemput hadir) dibatalkan kerana sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Actually, saya agak sedih plan tersebut tak jadi. Yelah...dah lama saya tidak bertemu mereka. Saya bertugas di situ selama 5 tahun dan mereka memang sentiasa dekat dihati saya (macam TV9 punya tag line). Dulu...unit saya bertugas itu sentiasa sibuk bekerja. Yelah...tugas kami ketika itu perlu disiapkan mengikut tarikh-tarikh tertentu setiap bulan. Ada masa-masa tertentu, kami tidak boleh bercuti. Kami juga terpaksa selalu bekerja 7 hari seminggu dan pernah juga terpaksa tidur di office. Jadi sebagai Ketua Unit, saya perlu bertegas agar kerja siap on time. Dengan kata lain kena jadi garang sikit. Tetapi saya hanya strict tentang kerja sahaja. Saya rapat dengan mereka. Kerja mesti siap....yang lain boleh kaw tim!
Oleh keadaan kerja yang stress, ada masanya saya akan cuba menceriakan mereka dengan belanja mereka makan, raikan harijadi mereka dan sebagainya. Kami juga selalu adakan jamuan makan....masing-masing bawa food dan makan sama-sama. Kami juga pernah adakan sessi makan durian yang diimport dari Pahang!

Kerja kami tu memang stress tetapi kami sentiasa cuba menceriakan suasana kerja kami. Pada 04 - 05 Ogos 2007 kami mengadakan Hari Keluarga unit kami di Bagan Lalang. Perbelanjaan semuanya kami cover sendiri. Dengan bajet yang tak seberapa, kami berjaya juga memeriahkan suasana dengan pelbagai aktiviti, makanan, hadiah dan cenderamata. Itu adalah antara saat-saat yang sukar untuk saya lupakan. Melihat mereka ceria dan gembira adalah double happiness for me.

Saya harap kami dapat teruskan plan tersebut ditempat lain walaupun plan asal tersebut tak jadi. Kata saya kena nyanyi karaoke. Saya dah praktis tau! Sampai hati korang! Bukan senang saya nak menyanyi....tak pernah lagi saya tunaikan permintaan sesape yang suruh saya menyanyi. Siap nak bawa back up singer lagi....! Tapi kan...yang herannya...nape back up singer yang over excited? Yang singer ni kira cool lagi...

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK