My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, February 7, 2009

DEWATA RAYA, ALAM PERWIRA, PENDEKAR MISTERI

Dulu....sejak saya berada di sekolah menengah...saya gemar membaca komik. Antara komik yang saya suka baca adalah Dewata Raya dan Alam Perwira. Saya mempunyai hampir kesemua siri Dewata Raya dan Alam Perwira. Tetapi malang tidak berbau....hampir kesemua koleksi saya itu telah musnah dek banjir besar Tahun 2008 yang melanda kampung saya.

Hanya terdapat beberapa siri yang terselamat. Sedih....kerana komik-komik itu adalah sebahagian daripada kenangan zaman remaja saya. Dulu, sesetengah kawan saya tak paham kenapa saya suka baca Dewata Raya dan Alam Perwira. Bagi mereka, semua tu membazir sahaja. Emm...semua orang mempunyai minat dan citarasa yang berbeza-beza.

Sejak bulan lepas, saya telah membeli satu lagi komik baru iaitu Pendekar Misteri hasil tulisan/lukisan Tony Wong. Actually, Tony juga adalah penulis/pelukis Dewata Raya dan Alam Perwira. Komik ini baru saje diterbitkan dan baru sampai Siri/Isu 2. Harga macam biasa....RM 3.50. Bila saya ceritakan kepada kawan-kawan seusia. Komen mereka...."Ko ni macam budak-budak..." Bagi mereka, saya patut baca buku-buku jahitan ke...buku cara-cara buat cup cake ke...macam wanita matang yang lain. Emmm.....kenapa la mereka ni taknak faham. Sesuatu minat atau kegemaran itu datang dengan sendirinya.....ianya bukan dibuat-buat. Saya takkan buat mende-mende yang saya tak minat.
Bukan saya nak kata yang saya tak minat buat cup cake atau menjahit. Semua tu saya suka juga......tetapi kita perlu berfikiran terbuka bila ada orang lain mempunyai minat atau kegemaran yang agak berbeza daripada diri kita. Bila saya melihat komik-komik ni, saya tak dapat menahan diri dari membacanya. Susah nak diterangkan.....tapi itulah saya. Saya akan terus membeli dan membacanya. Biarlah apa orang nak kata.

Yang pasti...komik-komik ni ada nilainya. Beberapa kali saya melihat di e-BAY. Komik ini cuba dijual dengan harga RM 5 ke atas. Ok la kan....kalau dulu harganya cuma RM 2.00 - 2.50 sahaja.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK