My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, November 25, 2010

Pehhh....bestnya ikan bakar ni...


Kalu kat kolumpo ni....banyak tempat makan yang ada. Antara menu peberet aku adalah ikan bakor. Sesekali pi pekene ikan bakor, syok tak terkata. Antara tempat yang aku suke pi adalah Kedai Ikan Bakar (Asli) Pak Din berhadapan dengan Klinik Kesihatan Tanglin. Kedai ni kul 11.00 pagi dah start berniaga dah....n dah bole makan pun time tu. Depa bakar biasa2 jer....cuma air asamnya yang membuatkan korang kalu makan....tak bole tido malam. Memang best....! Korang try la kat sini kalu tak percaya.

Tempat kejadian dari arah parking. Kalu makan bole dok kat dalam kedai atau korang bole makan kat luar jer.....banyak meja disediakan kat luar. Macam aku, aku tak kisah sangat luar ke dalam....janji makan.

Kalu nak ambi nasi dan lauk lain....sila ambik kat depan ye....anak2. Lauk2nya pun kira boleh tahan la jugak. Biasanya aku ambik nasi dan sayur kat depan........ikan bakar ambik kat tempat bakar kat belakang.

Ni...gambo ikan pari bakar dan sotong bakar yang dah separuh aku dan Ms Tips kijekan. Lihatlah rupa paras air asamnya....pehhhh....sedappp...haw liao....!

Gambo pinggan nasi aku yang dah tinggal separuh. Sepatutnya aku ambik masa before makan tapi bile nampak ikan bakar tu....tetibe jer aku lupe diri.

Ni laa....gambo tempat pembakaran ikan, pari dan sotong bakar. Pi jer kat depa dan cakap nak makan ape. Depa boleh anta atau korang pi jer ambik sendiri. So far...service depa ni cepas dan pantas, maybe sebab pekerjanya ramai kot.

Haa.....tertarik tak? Kalu nak try pi jer sana. Aku memang takde scandal dengan tokey dia (Pak Din)....aku cuma nak kongsi kebahagiaan aku bile makan dengan korang.

6 comments:

MsZura said...

Emm...ni la tempat kite makan hari tu kan J? Memang best. Bile lagi yek nak pergi? Next week boleh?

Jumir said...

Ms, rajin awak bace blog saye ye. TQ ye. Okeh sebagai tanda terima kasih...next week kite pi makan sana lagi.

blog-tips-kurus said...

mmmmm...sedap & murah je:)

ct said...

bagi map!

Jumir said...

CT....awak google jer Klinik Kesihatan Tanglin. Depan tu jer...

Jang said...

Ahah la beb. Sini sedap, Zura bawak aku mkn kat sini. Harapkan ko....hampeh.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK