My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, November 3, 2010

Kenduri kawen aku....


"KENDURI KAWEN AKU....." He....he....he....suspen kan bace title n3 aku ni. Mahu bersusun sms aku dapat pagi esok gara2 title tu. Jangan buat spekulasi ye.....bace sampai habis dulu, baru komen. Ni sume gara2 aku dapat kad jemput kawen daripada Cik Bani....boss opis lama. Lepas bace kad dia, tetibe jer....rase nak buat n3 ni.
Actually, aku nak citer tentang kenduri kawen aku......... pi lately dan aku cuma nak share gambo2 kenduri kawen anak Mak Mentua Tak Brape Nak Jadi (MMTBNJ) aku....iaitu CC Khozanah. Kesian dia...hari2 kena usik dengan aku dan 3,4 lagi calon menantu. Dah jadi macam sessi memancing undi pilihanraya la plak. Kalu rase Batu Sapi dan Galas tu...hot spot, kat opis aku lagi hot. Tapi Hot2 manja dengan usik-usikan calon2 menantu CC. Kepada sume calon2 yang bertanding (Izan, Aliaa, Mahirah dan calon luar....Cik Tips).....walau sehebat mane pun korang kempen, aku tahu...disudut hati CC....dia pilih aku! He3......kan CC kan...

Tapi tu sume hanya usik2 manja.....main2. Kononnya kami sume minat kat anak CC. Walaupun hakikatnya...rupa parasnya, kami tak brape confirm lagi. He3....jangan marah ye Haji Jamal, kami ni usik2 aje.

Taknak citer banyak...korang layan jelah gambo2 nih...



Macam kembar la plak.....he3. Ni la wajah2 ceria calon2 menantu.

Posing jap di luar dewan. Senyum maintain walaupun panas terik.

Bekas telur yang menarik....

Gamba rupa paras telur pindang.

Antara menu hari tu...air sirap limau. Huuu....sedapnya.

Best kan....mesti calon menantu no. 3 (Aliaa) yang tidak hadir sebab pi class merasa sungguh jelesss!


Aku pujilah menu hari tu. CC memang pandai pilih caterer.
(Ayat2 mengampu dalam diam...he3..)



Aku tahu...CC tahu aku suke Gulai Kawah...tu yang dia tempah menu ni. Perasan la plak.



Wajah ceria..bile jumpa makanan. Cube tengok wajah kami bile tengah makan. Memang hish...hish..hish....


Aku dan Ms Tips.....posing before makan.

Ni..bole jadi duta jalan2 cari makan Sarawak nih.

Dari kiri...Mahirah beraksi manja. Emm...CC nak yg manja macam Mahirah ke....yang terrorist macam I ke......yang cool macam Izan....atau....yang jawa macam fotographer kite Si Tips?

Yg sebelah kanan nun...bukan calon. Dia hanya pengundi hantu yg dijemput khas.

Calon manja.....

Ni gambo pengantin yg baru masuk dewan. Pengantin Pompuan adalah anak CC.


Pelamin anganku....maybe musnah gara2 3 org calon yang turut bertanding. He3...


Dialog

Pengapit Lelaki : Psstt..bang...sape awek yang pakai jubah warna merah tu? Aisey...lawa.
Pengantin Lelaki : Ahah la...sape awek tu yek ? Nasib baik aku dah kawen.

Pengantin Pompuan : Kak Pengapit....sape yg lawa sangat pakai jubah merah tu? Tergugat I.
Pengapit Pompuan : Eh! Bukan ke tu calon kak ipar hang?


Emmm...udang tu nampak menarik n tertarik.

Kek...kawen. Emm...ape rasenya yek? Bonda CC tak pelawa pun kami makan kek.

Awek yg pakai jubah merah yang diperkatakan.


Aku ingat nak rembat jer bunga manggar tu. Tapi...segan kat Hj. Jamal.

Wajah ceria selepas dapat bekas telur cun yang berisi telur pindang.

Di mana ada calon nombor satu....di situ ada calon nombor 2. Emmm...Calon No. 4 jadi tukang ambik gamba. Kesian...

P/S: Sume kate2 aku di atas adalah main2 ajer. Jangan plak ada yang salah paham.

1 comment:

blog-tips-kurus said...

aku x nak komen ape2..
a picture can tell 1000 stories-we have similar taste! right MIL & FIL? hihiiiii...

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK