My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Sunday, August 28, 2011

SOGO taja ucapan raya aku tahun ni?

Isnin minggu lepas (22.8.2011) aku monteng eh...cuti keje. Pagi2 aritu....dengan confident aku sms kat boss aku cenggini. "Semalam mimpi arini adalah hari yg sesuai utk shoping. So I cuti arini." Boss aku balas "OK". Mak aiii...bagus betul la boss aku tuh. Anak sape la dia tu agaknya yg begitu prihatin akan kehendak aku yg nak beraya nih. Hehehe...

Misi aku aritu...mudah iaitu pi SOGO. MsTips kabo...SOGO bukak kul 9.30 pg n dia pun joint aku monteng...opsss....cuti keje. Beliau memang takbleh tengok aku gumbira....mesti nak ikut!

Aku sampai parking SOGO @ 8.45 am. Hehe...awal sebab nakkan parking depan pintu masuk. Sekali SOGO bukak kul 10 am daa....Ces! Confident jer MsTips kalu bagi ajaran sesat kat aku yang mentah dan naif ini. Huhu...

Aku takbleh tunjuk gambo aku bershoping sebab tak berapa nak senonoh rupa parasnya sebab macam tak berapa ingat dunia. Setelah berabih dalam 800 juta duit kepada SOGO....tetibe aku terpikir....nape la SOGO tak jadi public listed company sebab aku nak beli saham dia. Sure kaya. Pastu aku terpikir...nape la org ramai suke pi SOGO...hmmm..so aku mencari jawapan...


Suke sebab sumenya ada kecuali tudung (kepala ye...bukan saji)...


Akak XX (yang tak mau dikenali) :
Banyak point bleh dapat....pastu bleh redeem payung, tuala,
bekas isi kuih, paper bag, green bag n etc.
Hehe..akak pergi dulu ye...nak redeem barang ni.


Abang Daud :Situ ada sebuah kerusi khas tepi tiang ditepi escalator
untuk para suami lepak tanpa diganggu oleh para isteri
yang tak henti2 mintak duit!

Cik Tipah Balakong : Ish...anak makcik kije sini...kena la support majikan dia.

Cik Jah : Ish...sejak selalu keluar iklan ribena ni...Cik Jah selalu diinterview.
Apa soalan tadi? Kenapa suke pergi Sogo ye...hmmm....
sebab Cik Jah banyak duit Dik oiii....tak tau nak labur
kat mana sebab banyak sangat.

Lin Dan : Gua tak tau...gua orang maintenance....lalu saja sini.
Belum raya Cina jadi tak beli apa2.

Abang Din : Baju2nya harga berpatutan. Cuma yang tak patutnya...
duit abang je yang tak berapa nak ada. Sop..sop..


Joe bukan nama sebenar :
Aku beli sini sebab ada adik-beradik aku yang suke baju2 SOGO.
Kalu tak beli kat sini....maka tak lengkap la hari raya pada tahun ni.
Bab kata mereka....puasa biar penuh, terawih jangan monteng
 dan Sogo pulak...jangan tak pegi.


Aku...
Aku suke SOGO. Barang2nya murah n berkualiti lagipun senang aku nak cari barang2....sumenya ada. Bank n ATM untuk mengabihkan duitpun ada.


Arini.....Ahad 28 Ogos 2011. Aku masih kat KL.....bukan kerana nak pi SOGO lagi sebab tak mau joint orang lain men'jem'kan jalanraya. Aku akan balik pagi ni bersama MsTips. Doakan perjalanan kami selamat sampe dan selamat balik. Cenggitu gak dengan korang sume....pandu jangan laju, nanti kena saman. Jangan jadi cam aku yang baru kena 2 saman bulan lepas. Arini maybe singgah mana2 balai polis untuk pi bayo...satu saman aku kena RM150. Tak pasal2 kena bagi duit raya kat polis.

Kepada sume kawan2....time kasih la bagi yang bagi sms/tweet/email/msg di FB raya kat aku ni. Time kasih gak khas kepada seseorang kerana bagi card raya. Tahun ni dia sorang je yang bagi aku card.....takat arini la kan. Tak tau la plak kalu sampai kat kampung nanti tetibe ada 10 juta card raya untuk aku.

Kepada yang bagi duit raya macam CC (Ibu mentua tak berapa nak jadi), Ms Ng (boss yang aku paksa bagi duit raya) dan Pn. Ros (boss peberet aku).....time kasih la bebanyak. Tahun depan jangan lupa bagi lagi.

Kepada yang dapat duit raya dari aku tu.....terutama staff2 aku....yang aku bagi tu idak la banyak tapi simpan la buat jadi kenangan. Errr.....tahun depan jangan mintak lagi. Hehehe....

Kepada sume orang aku mintak maap bebanyak, halalkan makan minum dan hayatilah suasana raya kali dengan penuh hikmah. Bile makan tu....makanlah secara berhemah ye. Jangan bile puasa turun 5 kg...lepas raya naik 8 kg.

Sekian....dengan tajaan yang aku bagi kat SOGO (bukan SOGO bagi aku)....aku ucapkan selamat hari raya!


3 comments:

MsZura said...

Suke tk card tu? Pusing satu Putrajaya cari tau. Tapi nape tak dpt duit raya. Alin ckp u bg dia duit raya. Nk jgk...

Jumir said...

Alin fitnah i le tu. Saje nk sabotaj poket i. Ala...apa la sgt duit raya tu...nanti i suruh Alin bg kt u.

Jang said...

Selamat Hari Raya. Maaf zahir dan batin ya..
Kita jumpa nanti. Thanks bagi aku serunding.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK