My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, May 23, 2011

Kurang ajar atau kurang faham?

Semalam aku teman sorang kawan pi KL Sentral. Jalan punya jalan.....kami singgah jap kat toilet yang terletak di Ground Floor. Alkisahnya, kawan aku masuk dulu n aku plak tunggu beg kat luar. Masa aku tercatuk berdiri kat luar tu....ada sorang makcik cleaner menegur secara baik sorang pompuan yang menggunakan toilet untuk OKU. Makcik tu cakap...."Dik, itu tandas untuk orang cacat." Pompuan tu dengan muka bengis berkata berulang2 kali, "Saya staff sini....!" Pastu makcik tu minta maaf katanya dia tak tau yang pompuan tu staff kat situ.

Tempat kejadian.......
Tetibe aku jadi geram. Aku pun sound la pompuan tu sambil pompuan tu berlalu pegi ke satu arah. Aku kabo,"Tak kire la....staff sini ke tidak, toilet tu tetap untuk orang cacat." Pompuan tu tak berani toleh pun kat aku. Dia blah jer. Actually, aku menanti dia berpaling dan berdebat dengan aku sebab aku nak bagi ceramah free kat dia.

Makcik tu....gelabah, risau kalau2 pompuan tu report kat "orang pakai baju putih".....ntah la sape tu.....Supervisor kot. Aku cakap pada makcik tu yang dia tak perlu risau dan dia tak buat salah apa2 pun. Teguran dia kat pompuan tu memang tepat.

Masa aku blah dari situ...aku jengah kat arah pompuan tu pegi tadi.....aku nampak sign Pengurus KTM. Pejabat pengurus KTM kot. Aku percaya tak mungkin dia pengurus....maybe dia kije pejabat pengurus jer. Bagi aku pompuan tu memang takdak sivik....kurang ajar dan kurang faham. Dia takdak cacat cela pun.....bukan OKU pun....so tak boleh la gunakan toilet tu. Betullah teguran makcik tu tadi. Aku ni bukannya marah sangat dia guna toilet tu....aku marah sebab jawapan dia tu. Dia ingat dia kije situ.....dia boleh buat apa2 jer? Come on la....!


Aku rasa dia ni.....cacat sebenarnya....cacat hati budi! That's why dia rasa dia boleh buat apa saje...kot.

4 comments:

Cek's Zaitun Othman said...

hurm btul3..cacat penglihatan kot...lagipun dia tak nampak n tak faham dengan simbol kat pintu tu...

ct said...

cube k.jue tgk die parking kete kt ne, ckp kt die,"cik boleh parking kt dpn pintu KL sentral ni, cik kan OKU"

Jumir said...

Cek Zaitun...dia maybe buta hati.

Jumir said...

Ct, best ayat tu. Bole pakai tu.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK