My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, December 29, 2010

Teater Siti Di Alam Fantasi lagi.....

He3....malam tadi....8.30pm, 28.12.2010.....aku n Ms Tips pi tengok Siti Di Alam Fantasi. Memula nak pi tu...punye la lebatnya hujan. Tapi takpe...hujan rahmat tu.
Sesampe jer...kat Istana kami tu (Istana Budaya).....hujan makin lebat. Sementara nunggu masuk, kami pun bergambo la sikit2. Jangan tak bergambo....kan...kang takdak la memori menarik yang nak dikenang oleh kami ber2 bile kami tua2 nanti. Mesti seronok bercerita dengan suami masing2 sambil ditemani oleh anak cucu.....ceih! Berangan! Korang layan je la gambo2 nih...

Kelebatan hujan yg turun.....mencabar kehebatan payung cap Celcom kami.

Area Istana Budaya.....yg dihias ala2....fantasi gitu.

Cantik kan....hiasan2 ni. Model tu plak.....I no comment.

Ms Tips......

Aku......

Aku n Ms Tips. TQ to Pn Syu yang sudi ambik gambo kami.

Barisan pelakon.....yang costume hitam merah tu....Labah2. Watak yang dimainkan oleh Vanida Imran.

Barisan watak2 katak. Umie Aida n Ziela Jalil jadi permaisuri katak.

Puteri Duyung n anak2nya yang seksi....gitu. Dalam adegan dalam air...(kononnya), siap ada pelakon yang diterbangkan untuk menggambarkan suasana ikan berenang dalam air.

Comel depa ni. Aku suke tengok rambut depa. Ini adalah penari2 semasa adegan Siti menyambut birthday kat umahnya yg beso tuh.

Lyana Jasmay n Fizo Omar. Lyana Jasmay....bagus lakonannya tapi Fizo....macam tak berapa la bagi aku. Lakonan teater tak sesuai untuk dia kot. Ini pendapat aku la kan....

Lebah2 yang comel ni......menarik perhatian ramai.

Gambo ramai2.....nampak cantek n menarik. Costume depa memang cantek.

Lakonan yang lawak dari Ebby Yus. Suke tengok dia.

Pokok dilakonkan oleh Johan Raja Lawak n watak Mamat dilakonkan oleh Ebby Yus. Kedua2 mereka menghidupkan dan menceriakan suasana.

Putera yang disumpah menjadi sesumpah oleh ahli sihir n bertukar kembali menjadi Putera

Cantek kan....

Dari kiri....selepas lebah yg dua ekor tu....itu ler ahli sihir.


Siti Di Alam Fantasi mengisahkan Siti anak orang kaya yang cantik n sombong tahap gaban menyambut birthday yang ke 12 tahun kat umah ayahnya yang kaya. Kat umah dia sebiji batu geliga besar telah dicuri oleh seekor lipan yang beso n panjang giler. Alkisahnya, setelah geliga tu dicuri....ayahnya dan penari2 di majlis birthdaynya telah menjadi keras dan kaku. Before that ayahnya sempat berpesan kepada Siti n Mamat (orang gaji) untuk mencari geliga tersebut.
Dalam pada itu.....depa berdua telah ditelan masuk ke dalam satu gua n bertemu dengan Incik Pokok. Maka bermulalah pengembaraan depa bertiga. Selebihnya....korang pi tengoklah sendiri. Bagi aku seronok gak citer ni. Tapi ada beberapa adegan yang bunyi music terlalu kuat dan menenggelamkan suara pelakon. Ada gak waktu...sume watak bercakap sampe...tak dengar bunyi lead actor/actress bercakap. Contohnya time adegan Siti bertemu lipas dan adegan Siti bertemu ulat bulu. Si ulat bulu yang pertama tu...terlalu gedik sampe tak tau dia cakap ape. Tapi aku puji set dan costumes teater ni.....memang cantik. So, dalam 5 bintang....aku bagi 3 bintang.

2 comments:

blog-tips-kurus said...

3 je? ko ingat senang nak 'live' 2 jam tu. Set menarik, laser, percikan bunge api & asap..nak terbang2 lagi. penat wo!!
kejam ko ni. aku bagi 3.75 (Dean List!!)

Jumir said...

Kalu set meletop....costume cantek...berlakon biase2 jer....takkan nak bagi lebih beb.Dapat 3 tu pun sebab set n costume lawa.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK