My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, September 5, 2009

Kuih Raye....!

He...He...akhirnya aku berjaya buat kuih raya tahun ni. Walaupun rupa parasnya tak seberapa....aku tetap bangga dapat buat kuih raya pertama dalam seumur hidup aku ini. Yelah...biasanya aku akan beli je. Tetapi tahun ini akan jadi permulaan untuk aku improve diri aku dalam bidang masakan. Aku suka makan....biasanya aku lebih suka masak lauk pauk. Pantang jumpa masakan baru...aku akan cuba buat sendiri. Dan aku memang tak suka buat kuih dan kek. Tetapi apabila aku kenangkan berapa banyak duit aku dah habis gara2 beli kuih (yang harganya dah semakin mahal ni...), aku pun tekad buat kuih sendiri. Ini baru yang pertama...tengoklah....aku akan berusaha membuat beberapa jenis lagi (kalu ada masa).
Tetapi...bukan semuanya aku akan buat...ada gak yang aku beli....mana ada masa beb. Cuma tahun ni...aku tempah kuih tak sebanyak tahun-tahun yang lalu. Memang la...bila aku cerita kat kawan-kawan...ramai yang gelakkan aku.....tak percaya yang aku boleh buat kuih. Takpe....gelaklah....aku tak kisah. Janji aku bahagia.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK