My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, September 23, 2009

Alkisahnya.....

Hari ni....dah masuk hari raya yang ke-4. Tapi aku dah balik KL semalam. Actually aku cuti sampai Jumaat.....aku balik awal sebab dah takdak orang kat umah kampung. Adik-beradik aku....rata-ratanya dah mula bergerak ke rumah mentua depa pada hari raya ke-2. Yang ada cuma sorang abang dan 2 orang kakak aku je. Tu pun semalam, depa pi beraya kat Pekan dan Kuantan. Aku rase.....OK gak balik awal kat KL ni, dapat relaks kat umah tanpa gangguan sesape (itulah harapan aku pada asalnya).
Tup-tup...! Hari ni aku terpaksa rela menemani housemate aku pi keje. Emmm...ni tengah lepak kat office dia la ni. Dah habis semua games kat laptop aku tu...aku pi main. Ni dah berada di tahap boring tahap gaban dah ni! Esok aku taknak ikut. Esok aku nak lepak umah je....kumpul tenaga untuk pi umah terbuka pada Sabtu dan Ahad ni....he..hee.
Yang sebenarnya...keje aku kat office tu memang berlambak. Kalu la..big boss aku tau...aku cuti dok lepak umah kat kolumpo ni je...mesti dia bising. Dia dah bagi dateline kat aku dan anak2 buah yang pada akhir bulan ni kami kena siapkan at least 20 reports...! Tapi kami baru siapkan 5. Apa bole buat boss...keje...keje jugak tapi kekadang rase nak cuti gak.
Sehari before aku balik kampung hari tu....ex-staff aku...Rin ada tepon. Saje borak2 dengan aku. Katanya...boleh tak kalau nak jadi staff aku balik. Bila dengar dia cakap macam tu....rase sedih plak. Dulu aku dengan dia rapat. Walaupun kami rapat tapi time keje...bile dia buat salah....tetap kena marah dengan aku. Dia tepon nak mintak duit raye....emmm...sama je macam zaman dia anak dara dulu. Bukannya nak mintak duit raye untuk anak dia...tapi mintak untuk diri dia sendiri. Dulu...dia dan sorang lagi budak pra matang nama Diana selalu pi mintak duit raye dengan aku. Memang aku selalu bagi pun. Bukan aku tak suka staff yang lain...cuma mereka tak mintak. (Hah! Bile depa bace ni...sah menyesal...). Tapi selalunya...aku akan bagi untuk yang ada anak sekolah rendah aje.
Tahun ni....aku bagi duit raye pada staff aku yang ada anak dan yang anak dara/teruna. Emm..bukan banyak pun, tapi seronok bile tengok orang lain seronok. Kata mereka...nak simpan buat kenangan. Agaknya mereka tak penah dapat duit raye daripada boss kot.
Haa...di sini...di kesempatan ini...nak mintak maaf banyak2 la bagi yang sms wish hari raye...tapi tak balas. Bukan ape....masa kat kampung...line tak OK sangat terutama maxis. Bile balas tu...tak sedar sms failed! Semua masuk outbox. So...tak tau la yang mane satu....tak balas lagi. Nantilah orang check balik dan sms semula pada korang. Apapun terima kasih la di atas ingatan korang semua. Selamat Hari Raya...Maaf Zahir Batin dan semoga korang bergembira selalu di hari raya ini.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK