My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, September 26, 2009

Kisah Convo...

25hb hari tu....member aku Shirin sms. Dia inform tentang convocation kami. Tarikh ambik jubah.....11 Oktober (Ahad - 8.00 pagi), raptai.....hari yang sama pada pukul 10.00 pagi dan convo...pada 18hb (Ahad - 12.00 tgh). Bill convo plak....RM 140. Itupun aku mintak tolong Shirin pi bayarkan. Dia kan keje bank Islam.....senang, bayar kat situ je. Thank you....Shirin. Jasa hang dikenang! Kalau tak, tak perasan kami akan tarikh2 tu sume.
Cuma....aku tengah pikir ni...nak pi tak raptai pada pukul 10.00 pagi.....11hb tu. Pada hari yang sama....aku nak pi tengok teater GAMAT kat Istana Budaya pukul 3.00 petang. Kalau diikutkan, sempat sangat aku balik KL dan tengok GAMAT tu. Cuma....berdasarkan pengalaman convo masa diploma dulu....takde apa sangat masa raptai tu. Tengoklah....kena pikir lagi ni.
Cerita pasal convo ni....kalau ikut sejarah, aku dah 3 kali convo (tak termasuk pada 18hb ni....nanti). 2 kali masa aku ambik LCCI kat kolej dulu, pada tahun 1995 dan 1996. Pastu masa Diploma in Accountancy pada tahun 2002. Dalam tempoh tu.....convo tahun 1995 dan 1996....takdak sape yang datang tengok aku. Masa tu.....mak dan ayah aku tak sihat sangat. Ayah selalu masuk hospital. Mak pula....kena strok kali pertama. Aku pun takde la...rasa sedih sangat bila takdak sape tengok aku convo. Aku faham....keadaan ayah dan mak aku masa tu. Adik-beradik aku pun....sibuk. Lagipun semua tumpuan diberikan kepada mak dan ayah aku yang sedang tak berapa sihat pada ketika itu.
Masa Diploma in Accountancy......ada la...sorang kakak aku dan familynya yang pi hantar aku ke Shah Alam. Masa tu.....mak dan ayah aku telah meninggal dunia. Sekali lagi....aku tidak berasa sedih sangat......sebab aku memahami keadaan aku pada ketika itu. Tak mengapa.....walaupun mak dan ayah tak dapat tengok aku convo, aku percaya semasa hayat mereka...mereka sentiasa berbangga dengan anaknya ini.
Convo akan datang ni.....ramai la pulak....adik-beradik aku yang nak datang. Kawan2 pun....turut sama nak memeriahkan suasana. Siap ada yang dah pikir nak pakai baju kaler ape. Dan ada yang nak hadiahkan kain untuk dibuat baju convo. Emm.....rasa lain macam la pulak. Sorry la....bukan aku tak suka....cuma aku tak biasa. Terima kasih la....di atas sokongan korang semua. Kalau diikutkan....masa convo...aku nak pakai baju yang sedia ada saje. Tentang adik-beradik aku yang nak datang tu....suke hati korang la. Aku OK je. Kepada kawan-kawan tu.....aku alu-alukan.
Pergi atau tidak pergi.....harapan aku...korang sentiasa doakan semoga aku dirahmati Allah, dimurahkan rezeki dan berjaya di dalam hidup dunia dan akhirat. Amin.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK