My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, September 22, 2008

Shopping Raya

Hari Sabtu lepas, saya pergi ke Sogo untuk shopping baju raya (kiriman dari kampung). Jam 9.25 pagi, saya telah sampai ke Sogo. Saje datang awal untuk dapatkan parking di belakang KWSP.
Tiba di Sogo....Mak! Ai...ramainya orang berkumpul di luar Sogo walaupun pintu masih belum dibuka lagi (Sogo start beroperasi jam 10 pagi). Menjelang jam 10 pagi....makin ramai orang yang berkumpul. Kedai-kedai di Jalan TAR juga dah penuh sesak dengan orang ramai. Inilah penangan Hari Raya Aidilfitri.
Bila masuk ke dalam Sogo, masing-masing berasak-asak dan bergegas macam sedang menyertai pertandingan explorace. Lepas 1/2 jam orang ramai dah nampak macam semut. Saya cuba memilih baju secepat mungkin untuk mengelakkan Q panjang di kaunter.
Dalam ramai-ramai tu, tercuit hati saya bila mendengar perbualan sepasang suami isteri di hadapan kedai barangan Semporna. Kata si suami," Asyik-asyik beli sandal harga RM 10 di pasar malam. Kali ni belilah yang puas hati sikit." Maka si isteri dengan gerakan seakan lemah semangat memilih sandal Semporna untuk dirinya. Baiknya hati suami. Mungkin dia dapat bonus banyak kot tahun ni.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK