My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, September 8, 2008

Dugaan Di Bulan Ramadhan

Alhamdulillah...sudah lebih seminggu umat Islam menjalani ibadah puasa.

Pagi ini ketika memandu ke tempat kerja, sebuah kereta Wira berwarna silver semacam sengaja mencari pasal dengan beberapa kali menghimpit kereta saya. Saya masih mampu bertenang walaupun "diserang" sebanyak 3 kali. Saya lihat makhluk Allah ini adalah seorang berbangsa India! Kenapalah dia berbuat begitu? Mabukkah dia di pagi-pagi buta ini?

Sebagai seorang Muslim saya cuba bersabar dan tidak mempedulikannya. Bagi saya dia mungkin gila ataupun mempunyai masalah hormon! Selepas melepasi tol Putrajaya, sekali lagi dia "menyerang" dan kali ini saya hampir-hampir terlanggar sebuah kereta di sebelah gara-gara cuba mengelak daripadanya. Maka kesabaran saya pun nyata ada titik noktahnya. saya mengejar kereta itu dan apabila beriringan dengannya, saya menunjukkan buku penumbuk padanya. Dan dia tampak sangat marah. Tapi provokasi itu berakhir apabila dia menuju ke arah dengkil dan saya ke Putrajaya.

Dan sampai kini....saya tertanya-tanya kenapa la orang bangsa ini suka mencari pasal? Tak ada kerja gamaknya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK