My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, June 6, 2011

Carmen Dell'Orefice

 Name : Carmen Dell'Orefice
DOB : June 3, 1931
Age : 80
POB : New York, NY
Occupation : Model
Height : 5 ft 10 in (1.78 m)
Hair color : Silver
Eye color : Hazel
Measurements : US 36-26-39; EU 91.5-66-99
Dress size : US, 8; EU, 38


Sejak berita tentang model 80 tahun ni kluar paper.....aku tertarik sangat nak tau tentang dia. Kat sini aku nak kongsi citer tentang dia. 

Carmen Dell'Orefice ni model kacukan Itali dan Hungry......dilahirkan pada 3 Jun 1931 di NY. Parents dia selalu gaduh2 gitu....kejap OK..kejap break....menyebabkan dia tinggal di umah anak2 yatim. Lepas dia bertemu kembali dengan mak dia....pada 1942...(huish....time perang tu....) depa pindah ke NY. Masa umur 13 tahun, seorang jurugambo (Herman Landschoff) offer dia jadi model. Lepas tu masa berumur 15 tahun....Vogue sign contract dengannya dengan bayaran $7.50 sejam.

Ni antara gambo masa penampilan awal Carmen
sebagai model.

Actually, Carmen dengan mak dia ni....miskin. Depa takdak telefon....so orang2 Vogue akan hantar runner ke apartment depa tinggal untuk inform kalu ada job modeling untuk Carmen. Carmen ni akan bawa roller-skated untuk ke mana2 instead of naik bas untuk jimatkan duit. Carmen n maknya ada la....buat baju untuk cari duit lebih. Pada tahun 1947, gaji Carmen dinaikkan ke $10-$25 sejam. Carmen banyak bekerja dengan jurugambo yang terkenal. Satu ketika tu....di jadi model catalogs dan model baju dalam dan dibayar $300 sejam. Tahun 1953, dia joint Ford.


Bagi aku....dia ni cantik.

Carmen kawen kali pertama dengan Bill Miles pada awal 50an. Bill ni selalu mengambil kesempatan atas dirinya. Setiap minggu Bill akan pi collect cek gaji Carmen dan hanya bagi dia $50 saje untuk berbelanja. Cesh! Macam la duit dia kan? Kesian Carmen....! Depa dapat sorang anak iaitu Laura n kemudian bercerai.


Dia memang pro.

Pada 1958, dia kawen dengan Richard Heimann dan perkahwinan tu bertahan 6 bulan jer. Dengarnya....Carmen nak retire lepas kawen.......tau je niat Carmen....dia tinggalkan Carmen. Hish! Kesian betul laa...kat Carmen ni.....asyik kena tipu dengan lelaki yang suke ambik kesempatan atas dirinya. Pastu dia kawen dengan architect (Richard Kaplan) dalam tahun 1960an dan bertahan selama 9 tahun.

Aku suke gambo ni. Ni mase tahun 2005.

Pastu dia kembali buat modeling pada tahun 1978 sampai la sekarang. Dalam tahun 1990an dan 2000s dia buat job untuk Isaac Mizrahi's clothing line at Target, Cho Cheng dan Rolex. Carmen selalu kluar dalam iklan2 Vogue, W dan Harper's Bazaar.

Gambo ni nampak macam dia betul2 hepi.
Macam mak2 orang.
 
Pada akhir 1980an, Carmen bertunang dengan tv talk-show host David Susskind tapi tunang dia meninggal before depa sempat kawen. Pada 1993 plak, sorang jiran kenalkan dia dengan Norman F. Levy, depa couple untuk beberapa tahun.
Happy 80th birthday....Carmen.

Tau tak korang yang dia penah kehilangan simpanannya gara2 ditipu oleh penipu besar Bernard Lawrence "Bernie" Madoff . Korang tak tau sape Madoff ni? 

Gambo mase belum kena tangkap n kena penjara.

Nama : Bernard Lawrence Madoff
DOB : April 29, 1938
Age : 73
POB : Queens, New York, US
Charge(s) : Securities fraud, investment advisor fraud, mail fraud, wire fraud, money laundering, false statements, perjury, making false filings with the SEC, theft from an employee benefit plan
Penalty : 150 years imprisonment and forfeiture of $17.179 billion
Status : Incarcerated at Butner Federal Correctional Institution
Federal Bureau of Prisons Register :  #61727-054
Scheduled date of release : 14.11.2139

Tu la.....sape suruh buat jahat....kan dah kena.
Occupation : Former stock broker, financial adviser, and Chairman of NASDAQ
Spouse : Ruth (1959–present)
Parents : Ralph (deceased)
Sylvia (deceased)
Children : Mark (ca. 1964–2010) and Andrew (b. 1966)

6 comments:

Melissa Sara Echa Gabriel said...

carmen tu cantek :D

Jumir said...

Macam....I wakakaka....

Jang said...

Lawanya dia....macam mana agaknya rupa aku bile dah 80 tahun nanti. Sempat ke sampai umur 80 tu? Hahaha.

MsZura said...

I tau mcmmana rupa Jang bile 80 nanti...serupa mcm masa dia merajuk. He3.

Jumir said...

Jang, aku pun tk brape pasti aku idup lg tk mase ko berumur 80 thn.

Jumir said...

MsZura I agree with u. Hahaha.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK