My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, March 11, 2009

Azrin Junior


Ini adalah Azrin Junior. Baby kepada Azrin...ex-staff saya di sebuah Kementerian. Azrin masih belum memberikan nama kepada babynya ini. So, saya panggil baby ini sebagai Rin Junior.

Azrin.....bukan setakat staff...tetapi dia juga adalah seorang sahabat saya yang baik.....(nak kena puji ke kat dalam blog ni?)....emm....OK la....puji la sikit...dia memang baik hati, caring, lurus dan seorang yang memahami.

Masih saya ingat waktu dia mula-mula ditugaskan di unit saya........

Mula-mula melihatnya.....ntah kenapa saya berasa kesian padanya. Yelah...datang dari jauh...kerja kat Putrajaya, first time berjauhan dengan family dan first time kerja office pulak tu.

Beberapa hari pertama.....saya tidak dapat menumpukan perhatian kepadanya kerana saya sentiasa sibuk. Tetapi saya akan perasan setiap kali dia tersengguk-sengguk di mejanya. Maklumlah ketika itu tak banyak tugas yang mampu saya arahkan kerana dia masih terlalu baru bertugas dan unit kami sedang mengejar masa untuk menyiapkan kerja kami.

Setiap kali melihatnya, saya terfikir..."mampu ke budak ni catch up dengan cepat tugas di unit ni? Lurus semacam je.....habis la...dia. Mampu ke dia tahan dengan kegarangan aku ni? Aku bukan suka-suka garang tetapi mesti tegas agar tugas siap on time. " Maklumlah...tugas unit ini memang sentiasa berlumba dengan masa.

Bila bulan berganti bulan....saya tengok dia ni boleh tahan jugak. Cepat faham dengan apa yang saya ajar.....walaupun akan sentiasa terlupa dengan beberapa perkara yang agak penting. Tapi....itu adalah perkara biasa sebab....staff saya yang lain pun sama je....sentiasa terlupa. (Emmm...kadang-kadang frust bila teringat "kealpaan mereka itu". Eadiana....Kak Zaidah....Kak Yati....Kak Don....Za....Ijan....Nana.....Kak Ros.....Kak Ha.....Azif....Kak Asnor....Kak Jehan.....Kak Zie.....Kak Shikin.....Kak Aya...mesti faham apa yang saya cakap ni...kan?)

Saya memang rapat dengan Rin (yang lain pun saya rapat jugak tapi....kali ini adalah kisah Rin...so...korang punya turn akan sampai jugak. Jangan kecik ati plak...!) Rin yang saya kenal....tak pernah tinggalkan handphonenya....walaupun ke tandas....takut tunang dia (sekarang dah jadi husband) telefon. Rin juga seorang yang sangat setia. Tak pernah saya jumpa seorang yang setia gile macam dia. Mungkin...orang gile pun tak setia macam dia. Tapi baguslah. Azrul bertuah dapat jadi suaminya. Saya pernah cakap pada Rin.....kalau ditakdirkan Azrul tak setia....saya sendiri akan pergi ke Penang untuk belasah si Azrul. So...Azrul....hang jaga Rin baik-baik aaa....kalau tak...tak pasai-pasai hang kena bantai dengan kawan Rin ni.

Rin yang saya kenal....seorang yang MATANG tahap gaban....sama matang dengan kawan rapatnya Eadiana. Di saat-saat kematangannya....dia akan gile bila melihat teddy bear....kartun....etc...sampaikan work stationnya penuh dengan mende alah tu. Emm...entahlah.

Beberapa hari lepas dia dah jadi IBU.....! Saya berbual dengannya siang tadi. Dari suaranya....dapat saya bayangkan tahap KEMATANGANnya tetap sama....macam dulu. Macam mana nak jadi IBU ni? Emm....pandai la...dia nanti. Bila melihat MMS gambar anaknya...Rin Junior....saya seolah-olah terbayangkan dirinya yang naif seperti mula-mula saya melihatnya dulu.

Rin....jaga Rin Junior dengan baik. Saya tahu dia akan jadi seorang ibu yang baik. Doa saya....Rin Junior akan menjadi sebaik ibunya.

Saya minta maaf sebab terlupa harijadi Rin pada bulan Disember yang lalu. Dan pastinya saya akan sentiasa ingat tarikh harijadi Rin Junior sebab kami dilahirkan di dalam bulan yang sama.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK