My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, December 6, 2008

Tanah Runtuh

Hari ini negara kita dikejutkan dengan berita 14 buah banglo musnah akibat kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. Buletin Utama malam ini melaporkan 4 orang telah didapati terkorban dan 2 orang lagi masih gagal ditemui.

Pada hari khamis yang lalu, ketika di dalam perjalanan pulang dari pejabat di Pusat Bandar Damansara melalui Jalan Semantan ke pusat bandar, saya dan seorang rakan melihat satu kejadian tanah runtuh di antara bangunan CIMB dan Amanah Raya yang turut mengemparkan penduduk ibu kota KL.

Waktu itu jam baru menunjukkan pukul 5.20 petang. Saya sedang memandu dan tiba-tiba kereta-kereta di hadapan break secara mengejut. Saya melihat ramai orang daripada bangunan yang berhampiran berlari ke arah bangunan CIMB. Mereka kelihatan memandang ke atas bangunan. Awalnya saya menyangka ada orang yang nak bunuh diri. Maklumlah sejak akhir-akhir ini banyak berita orang nak bunuh diri yang dok keluar kat dalam paper. Ketika kereta saya melalui tempat kejadian, barulah saya tahu ada kejadian tanah runtuh yang berlaku. Ngeri saya tengok tanah yang sedang menggelongsor jatuh dan kelihatan banyak kereta yang tertimbus.

Saya berharap tidak akan ada lagi kejadian yang tidak dingini berlaku. Lusa kita dah nak raya Aidiladha. Disebalik kemeriahan ibadah korban yang dijalankan, harap-harap tiada lagi berita rakyat Malaysia yang terkorban.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK