My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, December 1, 2008

Meletup!!

Satu lagi episod yang mendebarkan berlaku dalam hidup saya. Suis komputer saya di office meletup!
Kisahnya begini....

Kira2 jam 4.30 petang tadi....tetibe je blackout. 2 kali plak tu. Selepas keadaan menjadi normal kembali, saya pun meneruskan kerja-kerja yang tertunggak. Kira2 pukul 4.40 petang, ketika berdiskusi dengan 4th Boss, lampu kelihatan berkelip-kelip macam nak padam. Selepas 10 minit, 4th Boss pun beredar ke biliknya dan tinggallah saya seorang diri di dalam bilik saya.

Tiba-tiba kedengaran bunyi "Pop!" betul-betul di sebelah saya. Saya tergamam dan terperanjat. Sekali lagi kedengaran bunyi "Pop!" di bilik 2nd Boss. Lalu saya bingkas bangun dan keluar. Di dalam waktu yang sama saya terdengar bunyi yang sama datang dari bilik saya, 2nd Boss dan 1st Boss.

Saya, 2nd Boss, 3rd Boss dan 4th Boss sahaja yang ada pada ketika itu kerana kakitangan yang lain telahpun pulang. Di dalam suasana yang agak kalut itu, kedengaran lagi 2 bunyi letupan kecil dari arah bilik 1st Boss.

Kami memadamkan suis komputer. Dan saya pun mula mengemaskan barang2 untuk pulang. Bau hangit dapat dirasai di dalam bilik saya serta di dalam bilik 1st dan 2nd Boss. Kami berempat cuba meninjau-ninjau main suis yang ada tetapi kami tidak berani untuk berbuat apa-apa. Menurut kata 2nd Boss, dia hampir2 terkena electric shock semasa cuba memadamkan suis komputer di biliknya.

Dan tanpa diduga, 2 kali lagi letupan kecil kedengaran. Pada waktu itu, saya mencadangkan agar kami beredar sahaja kerana khuatir makin banyak letupan yang akan berlaku. Lagipun 2 Boss lelaki saya (2nd and 4th) tidak berani menutup main suis. Tanpa gagal....saya pun beredar terlebih dahulu. Boss2 yang lain juga mahu beredar pergi. Tetibe je teringat kejadian kebakaran tempoh hari.

Tetapi kami rasa laa...kejadian letupan kecil tadi tu adalah kerana tak cukup power supply. Lagipun kami baru sahaja berpindah ke blok itu. Sebelum ini, kami berada di blok yang lain. Dan kerja-kerja wiring tambahan juga baru semalam siap dilaksanakan oleh pihak kontraktor.

Ntah apalah status komputer yang suisnya meletup tu. Kalau ada effect, alamatnya....masaklah saya kena buatkan semula senarai 115 pemaju yang telahpun saya siapkan sejurus sebelum letupan berlaku. Itu adalah hasil kerja saya sejak hari Rabu minggu lepas. Esok saya akan tahu statusnya.

Ternyata....esok adalah hari yang mendebarkan.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK