My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Friday, August 29, 2008

Senyum

Pagi ini saya rasa tertarik apabila membaca satu article di Berita Harian berkaitan dengan senyuman. Ulasan terakhir article itu membuatkan saya tersenyum...
"Ada banyak jenis senyuman tetapi senyuman 'ikhlas', asli dan spontan menyaksikan mulut melebar dengan tenang dan mata bercahaya atau lembut, bergantung kepada konteks dan makna senyuman. Senyuman dibuat-buat cuma membabitkan bahagian mulut."
Dulu masa di sekolah menengah, saya dan kawan-kawan pernah membuat satu persembahan di perhimpunan bersempena dengan minggu bahasa Inggeris. Saya adalah penulis skrip bagi persembahan itu. Saya tak berapa ingat sangat ceritanya tapi yang pasti saya menggunakan lagu "Senyum" sebagai lagu tema. Ada versi lagu itu di dalam bahasa Inggeris tetapi saya cuma ingat versi bahasa Melayu sahaja.

Senyum seindah suria
Yang membawa cahya
Senyumlah dari hati
Duniamu berseri
Senyum umpama titian
Dalam kehidupan
Kau tersenyum ku tersenyum
Kemesraan menguntum
Senyum... kepada semua
Senyumanmu amatlah berharga
Senyum... membahagiakan
Dengan senyuman terjalinlah
Ikatan...

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK