My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Tuesday, August 26, 2008

Merdeka

Tinggal kurang seminggu, rakyat Malaysia akan menyambut Hari Kemerdekaan. Di Putrajaya, kibaran bendera kelihatan agak meriah.

I'm proud to be Malaysian. Walaupun terdapat beberapa golongan minoriti yang tidak reti bersyukur dengan keamanan yang ada dan cuba untuk menimbulkan ketidakstabilan politik, saya boleh katakan.....Malaysia masih aman dan tidak tergugat. Saya berharap Malaysia masih tetap aman dan makmur.

Saya lebih suka memandang sesuatu isu sensitif dari sudut intelektual. Saya akan menganalisa setiap topic dan mengadaptasikan dengan apa yang telah saya pelajari di universiti. Nyata kini, ramai yang bercakap mengikut hati dan emosi. Mungkin mereka tidak pandai mengadaptasikan apa yang telah mereka pelajari.

Sayang....ramai anak muda berkelulusan tinggi tetapi asas ekonomi pun tidak dapat difahami. Asas ekonomi yang mudah itupun tidak reti dan tak ingat, apatah lagi mata pelajaran sejarah Malaysia di sekolah menengah!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK