My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, January 1, 2014

Happy New Year And A Very Happy New ME...!

Muahahahahaha.....suka dengan message di WhatsApp yang Cik Ta (Rozita Izman....bukan Rozita Che Wan ye...) bagi kat aku menjelang new year semalam. Walaupun maybe dia copy n paste....but still aku suka dengan message tu. Dia kabo...."Aku ceraikan kau "2013" dengan talaq "3" dan aku terima nikahnya "2014" dengan hantaran "365" hari beserta dengan "12" bulan "8760" jam "525600" minit tunai....."

Macam marah betul dengan 2013 ye...? Hahaha...macam2 la message yang aku dapat dan surely korangpun dapat kan?

Semalam...macam yang aku plan...aku n MsTips lepak dan sambut new year di Publika. Lepas Isyak, kami pi Publika yang hanya 5 minutes drive dari umah aku dan.....kami memulakan sesi lepak kami dengan makan minum di Chawan. Hmmm....asal pi Publika....pi Chawan. Pi Chawan....pi Publika.

Balik jer keje petang semalam.....MsTips kata dia lapo. So, aku pun buat pizza. Untuk dia satu n untuk aku satu.....kononnya supaya tak lapo sangat nanti...bila pi Publika. Kononnya laaaa.....


Di Chawan....aku makan roti bako n Tanjung Malim Blended Coffee. Ms Tips order Frappe Ipoh mali....

Pastu....ntah sape ntah...hantu mana yang datang merasuk aku.....tetibe aku order nasi lemak plak.
Salah aku ke tu? Aku tak paham kalu masih ada orang yang nak salahkan aku
yang dah makan sekeping pizza, pastu roti bakar..........dirasuk untuk memakan
nasi lemak. Aku memang tak paham. Tak patut betul...jika masih ada yang nak salahkan aku.(Hehehehe...)

Pastu di Chawan....kami round2 Publika....buat macam tak penah pi situ. Hehehe...sambil tu mencari2 tempat baik untuk merakam lensa kami....yang tidak seberapa ini.

Nape la mamat ni obses dengan aku ni? Hishhs.....

Aku layan je la.....Encik Panjang ini.


View tak cantik dengan suasana mereka yang sedang "minum".....hmmm...
bukan jiwa aku.

So...kami pi naik atas....dapat view mengadap stage dan dapat tengok performance dengan
lebih baik.........tapi aku heran betul dengan sorang mamat tu.
Dia over acting sangat. Mulanya aku ingat dia MC. Maybe ada yang suka tapi dia nampak spoil event orang je.
Kesian, Floor Manager nak kena control dia. Mabuk kot.



MsTips yang baru baik demam....bersungguh-sungguh teman aku
malam tadi...semata2 nak tengok bunga api. Kalu ikut rutin standard
dia......time ni, dia dah tido dah.

Macam2 perangai crowd malam tadi.

Ada yang bawa family......bersantai.

Keadaan di sini meriah dengan kerlipan lampu2....
sekali-sekala layan keadaan cenggini....ok juga.

Honey Madu.....rasanya MC tu. Dia tengah bagi hadiah lucky draw.


Budak2 menari.....comel.

Persembahan Aswara.....

Ramai giler orang....

Persembahan Indian Musician.....

MsTips yang dah mengantuk dan cuba untuk bertahan.....TQ MsTips.

Di ambang......new year 2014.


Encik2 Polis yang mengawal keselamatan. TQ Encik2 Polis...

Makin hampir jam 12 malam....makin ramai yang datang.

Aku punya la berusaha mencelahkan badan...di celah orang ramai tu untuk dapatkan view yang cantik masa sesi bunga api nanti. Siap ada sorang Minah Asia Barat yang dok nyendeng aku....konon nak dok sebelah aku....dengan camera dan lens dia yang jauh lebih best dari aku.


Bile count down jer.....sekali....MC kata....sila lihat di sebelah kiri.....untuk percikan bunga api....! Alaaa.....
Silap beso la...


Hahaha...nampak sepihan sipi2 jer......silap spot la....

So, macam putus asa. Aku rasa kesian kat MsTips yang beriya menemani aku. So, kami bergegas balik....dan bile dah sampe kat bawah...sekali...tuah masih ada.

Yeay......dapat tengok bunga api....(kesian...kan....dah umur cenggini
masih beriya2 nak nengok bunga api...)

Aku snap jer gambo.....pakai teknik belasah...snap....belasah...snap...!

Cantik kan....

Tahun depan...2015....aku dah tau kat mana nak lepak tengok bunga api.

Suka....

Hahhaha...happy...happy...

Yeahhhh....

The last one....

So...that's it. Aku happy...walaupun tahun 2013...banyak cabaran dan dugaan....aku bersyukur di atas segala nikmat yang diberi. Walaupun pencapaian aku tidak la seberapa......tapi aku sangat menghargainya. Terima kasih kepada semua ahli keluarga dan kengkawan yang berada di sisi ketika susah dan senang. 

Terima kasih MsTips kerana sanggup menjadi saksi kepada jatuh...bangunnya.....orang yang bernama Jumaiyah ini. Terima kasih kepada kawan2 lain yang selalu memberikan semangat dan nasihat. Selamat tinggal 2013......aku dah ceraikan ko...talak 3 pulak tu.....so, kita move forward la yek. 

Happy new year kepada semua dan semoga tahun baru ini melimpahkan rezeki dan memberikan kebahagiaan kepada semua.



1 comment:

Zura said...

Seronok seh...kita lepak bila i datang KL ye. Bawa i pergi Publika tau. I nak minum dekat Chawan.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK