My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Sunday, January 15, 2012

Mangga (Padlock) Bukti Cinta

Rancangan baru TV3, Dunia Tersembunyi....last week ada paparkan tentang couples yang bercinta suka datang ke Yellow Mountain (Gunung Huangshan), China dan meletakkan mangga sebagai lambang ikatan cinta mereka.

Ada foreign blogger yang menulis....kononnya
sape yang nak tie-the-knot...akan
letak padlock kat sini. Pastu bile depa divorce
depa kena mai sini n cabut balik  padlock tu.
Tapi katanya.....impossible boleh buat
sebab pekerja2 kat situ akan cabutkan
ribuan padlocks yang ada untuk bagi ruang
pada orang lain plak letak kat situ.

Di Wroclaw Poland, Paris n beberapa negara eropah....couples suka kuncikan padlock kat jambatan sebagai tanda cinta n ada juga sebagai tanda yang depa dah kawen. Sekarang ni...negara2 lain selain Eropah pun ngikut sama aktiviti ini.

Ni dekat Paris.
Ni dekat Luzhkov Bridge, Moscow, Rusia......padlock dikunci
di pokok besi.

Ini plak love padlocks yang dipasang di N Seoul Tower.

Ni plak padlock kat umah aku. Padlock ni bukanlah
tanda cinta aku kat sape2...
tapi sebagai tanda yang aku berjaga2
dengan pencuri2 kat area umah aku.
Dengarnya....umah depan aku kena pecah n rompak
pertengahan last year. Pastu...umah satu level dengan aku
plak kena rompak bulan lepas.
Baru2 ni....dengarnya ada cubaan pecah umah
di blok lain dalam area Taman aku ni.

***Aku tengah cari alarm padlock sebab padlock biasa sekarang dah tak berapa selamat dah.

6 comments:

blog-tips-kurus said...

kau kena buat pendinding ni...

Jumir said...

Puh kiri...puh kanan...ok..siap! Hahaha...kita dindingkan dengan air Yasin ye...ada doa2 yang boleh kite amalkan.

mng said...

Lets lock it out with your loves one...

Jumir said...

MNG....I had unlocked it...a long time ago. But I might lock it with a new one...with alarm.

Jang said...

Kenapa ko dgn MNG ni? Lain je ayatnya ni.

Jumir said...

Hahaha....biarlah rahsia...Jang oiii...kan MNG kan....

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK