My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, January 25, 2012

CEDERA....

Kadang2...tanpa disangka2....benda yang tak merbahaya seperti clear folder file pun boleh mencederakan kite. Buktinya masa aku sedang update Borang SPA8i....tetibe jer file tu jatuh dan menimpa kaki aku yang cantik ini....lalu telah melukakannya. Darah yang keluar...idak la banyak mana tapi rasenya pedih...


Saje letak muka Agnes...Despicable Me..
yang comel ini...sebab dia comel
macam aku...(perasan!)

Bile pikir2....dah agak banyak kecederaan yang aku alami sejak kecik sampe la....tahap dewasa....umur sekarang. Dulu2...masa kecik2....jatuh bawah pokok...tersangkut celah batang pokok....itu perkara biasa. Terantuk kepala...kena hantuk kepala sampai patah gigi pun pernah. Belum kira masa jatuh basikal...kena kejar dengan anjing....kena gigit dek lintah n pacat. Pernah gak aku terbakar sikit kat kulit gara2 main api. 

Bila dah agak beso sikit....aku selalu cedera kerana bersukan......yelah masa main bola jaring, hoki....footsal dan macam2 lagi. Itu semua mendatangkan kecederaan yang kadang2 agak teruk n pernah gak masuk hospital kerana kecederaan tersebut n pernah la....jugak merasa kena jahit. Tapi yang bestnya tak banyak parut yang tinggal kecuali yang kena jahit n parut lutut yang terkoyak.

Ooo...yeahhh.....Minion yang comel.

Tapi itu semua kecederaan fizikal. Kecederaan mental....takat ni takde kot. Tapi kecederaan emosi tu pernah n normal macam orang2 lain jugak.  Sape yang tak pernah sedih....kecewa...putus asa...kan? Cedera emosi ni....parutnya tak nampak....tapi sentiasa berbekas di hati kita. Cederanya sangat pedih.....lebih pedih dari jatuh basikal dan koyak lutut. Bile aku sedih cenggitu.......aku akan memotivatekan diri sendiri dengan berfikir begini....."kalau kite rase kite rase sedih...susah...ada orang yang rase lebih sedih n susah dari kite....so, apalah sangat sedih n susah tu kan....??"

Muka sedih...yang comel.

Hmmm... aku tgh mencari kekuatan untuk mengisi ubat kat kaki aku yang cedera tadi.....takut pedih! Cakap pandai....bile buat sendiri....susah.

So...idup mesti sentiasa hepi...!!!!
Macam Margo, Edith n Agnes ni....


6 comments:

MsZura said...

U must realize that your friends are always with u. Mcm u selalu ckp, no matter what..

Jumir said...

TQ Zura...TQ 4 always be there 4 me.

ZORA said...

bise la 2....:)

Jumir said...

Zora...Biso bonar...

Jang said...

Apa cerita ini? Ada apa2 yg aku tdk tahu?

Jumir said...

Mana ada apa2 Jang...ko jer yang propa kat sini..hahahaha...

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK