My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Sunday, February 28, 2010

Al-Fatihah.....adik Syafiah Humairah Sahari

Aku rasa ramai rakyat Malaysia yang mendengar dan membaca berita tentang adik Syafiah Humairah Sahari, 3 tahun yang mati didera oleh teman lelaki ibunya.....merasa marah dan sedih. Semalam mase melihat Buletin Utama....aku rase macam nak belasah je mamat yang kejam tu. Sampai hati seorang manusia...Muslim pulak tu....memperlakukan kanak-kanak sekecil itu macam tu. Aku harap mamat tu digantung je, tapi sebelum tu...elok je dikenakan hukuman rotan untuk beri dia rase macam mana sakitnya dipukul.
Ramai orang nak anak.....tapi sayang takde rezeki lagi. Ada orang yang ada anak pi....buang...pi dera. Emm....ntah la. Tapi aku heran....kenapa si ibunya tidak bertindak melaporkan perkara ini kepada Polis..awal2 lagi? Takkan tak nampak kesan lebam atau apa2 tanda yang pelik kat badan si anak tu? Bila aku tengok muka si ibunya macam...ntah laa....macam muka tak boleh percaya je.

Bila tengok Atuk arwah Syafiah menangis di Buletin Utama semalam....aku pun menitiskan airmata. Yelah...kadang2....dalam hidup kita ni.....biasa berlaku seperti pepatah lama ni..."bile dah terhantuk, baru nak mengadah". Bila dah berlaku sesuatu...baru kita nak tersedar dan masa tu...dah terlambat. Atuk arwah pernah melihat kesan parut dan luka seperti dicucuh dengan puntung rokok di kaki dan bawah dagu arwah. Sepatutnya setiap ahli keluarga lebih peka dan mengambil tindakan awal bagi mengelakkan perkara lebih buruk daripada berlaku. Tetapi sayang semuanya sudah terlambat.

Kepada arwah Syafiah Humairah Sahari......sama-samalah kita sedekahkan.....Al-Fatihah.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK