My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, February 6, 2010

Motor cum Basikal

Mase aku jalan2 kat Pasar Jerantut tempoh hari...tetibe aku ternampak sesuatu yang dah lama sangat aku tak tengok. Kalau tak silap....kali terakhir aku tengok mende alah ni....masa aku kecik2..umur dalam 6 tahun gitu. Namanya pun aku dah lupa. Tapi yang pastinya....mende alah ni...adalah motorsikal yang juga berfungsi sebagai basikal.

Ni gambar sorang auntie yang susah payah cerita kat aku yang motor ni boleh juga digunakan sebagai basikal. Motor ni, bukan dia punya.....tapi sorang uncle yang keje kat dalam pasar tu yang punya.
Aku ingat lagi masa umur dalam 6 tahun....ada sorang jururawat desa (bidan) yang menggunakan motor/basikal ni untuk pi keje...lawat pesakit. Aku cuba mencari sebarang info di internet...tentang motor/basikal ni, tapi sayang...takde. Tertekan gak rasa...bila tak dapat ingat nama motor/basikal ni. Nantilah...bila sembang dengan kakak2 dan abang2 aku next week...aku akan tanya. Kot2 la depa ingat lagi.

Housemate aku kata....mende alah ni masih ada digunakan di negara China. Emm.....walaupun dia tak pernah pi China....tapi aku menerima pakai kenyataannya itu. Maybe.....maybe orang sana masih gunakan. Nantilah aku minta Ms Ng....(boss aku) dapatkan info tentang ni kat internet. Kalau aku reti bahasa Mandarin kan senang.

Gambar yang ni...aku ambik mase kat Pasar Tani...belakang bangunan pasar Jerantut. Yang ni...nampak macam baru.

Emm....mana nak dapat info ni? Susah nak cerita.....tapi yang pasti...aku agak tertekan nak tahu ape ke namanya....mende alah ni.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK