My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, May 25, 2009

Cerita hari ini.....

Pagi ini, pejabatku kecoh. Pompuan yang kami anti giler telah ditukarkan secara sementara ke division kami. Kalau ikut sejarah....dia ada masalah dengan ramai orang termasuk kami! Dan yang jadi masalahnya....pangkat dia ni lebih tinggi dari kami. Awal-awal lagi semua orang menyuarakan rasa tidak puas hati pada Big Boss.....dan Big Boss pun ternyata tidak suka dia ni masuk ke divison kami tetapi dia terpaksa menerima pompuan ni kerana diarahkan oleh Bigger Boss. Bigger Boss paham....ramai tak suka pompuan ni....tetapi demi menepati expectation Biggest Boss....pompuan ni perlu dimasukkan ke division kami. Yelah...bak kata Big Boss...pompuan ni pandai buat kerja tapi budi bahasa takde.
Aku kesian juga pada Big Boss. Dia terpaksa memanggil kami dan menerangkan keadaan sebenar demi memelihara suasana kerja di tempat kami. Dia juga tak suka tetapi kita kena professional dalam menjalankan tugas. Bagi aku...aku boleh jadi professional. Aku sentiasa mengasingkan urusan peribadi dengan urusan di pejabat TETAPI dengan pompuan ni memang agak payah nak bersifat rasional sebab dia ni tak professional tahap gaban! Walau bagaimanapun, aku telah memberikan jaminan kepada Big Boss bahawa aku akan memberikan kerjasama macam biasa...cuma jika dia ni melampaui batas kesabaran aku sebagai seorang manusia...aku minta maaf, aku takkan bersabar dan aku akan jadi diri aku yang sebenarnya. Terperanjat Big Boss...dia tak sangka aku ni ganas jugak. Ye..aku ni low profile je...tapi aku boleh bertukar menjadi incredible hulk pada bila-bila masa....tanpa sesiapa menduga. He...he..he...! Tak percaya?.....Kalau sesiapa tak percaya....try la.
Big Boss bagi jaminan yang pompuan ni tidak akan involve dengan kami....dia akan buat tugas-tugas khas sahaja. Emm...tunggu dan lihat.
Aku nak kabo (beritahu) korang satu perkara. Hidup kita ni ada pasang dan surutnya. Kalau kita rasa hidup kita ni hebat sangat sampai tahap gaban (tahap terlampau hebat) dan kita memandang orang lain macam sampah......percayalah kita tidak hebat sebenarnya. Sesungguhnya, orang yang kita hina tu sebenarnya lebih mulia daripada kita. Sesungguhnya, harta, pangkat dan darjat yang dikurniakan oleh tuhan, boleh ditarik balik pada bila-bila masa.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK