My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Monday, July 18, 2011

Ini....boleh menimbulkan kemarahan!


Last Friday....aku pi klinik....sebab.....sakit pinggang yang melampau. Hmmm...susah nak gambokan melampau tu. Tapi sakitnya buatkan aku tak bole duduk lama2.

Kat klinik tu memang ramai orang....dalam ramai2 tu ada laa....3 family yang datang bawak 2,3 orang kanak2. Hiruk-pikuk klinik tu gara2 jeritan budak2 tu. Dan....takdak sorang pun mak ayah budak2 tu bersuara suruh depa diam. Aku yang asalnya sakit pinggang....tetibe rase sakit kepala. Dah macam funfair dah dalam klinik tu. Betul2 menimbulkan kemarahan.

Tetibe ada sorang nenek....dia ni omputeh....tetibe dia jerit...."Diam....duduk diam...nanti jatuh..." Sume orang terdiam kejap....pertama sebab kagum dia cakap melayu dan kedua kerana tegurannya tadi. Lepas seketika...budak2 tu sambung balik buat bising dan mak ayah depa sambung buat bodoh....

Tak paham betul aku dengan mak ayah budak2 ni....tak pikir lansung perasaan pesakit2 yang lain dan tak malu lansung dengan nenek omputeh tu tadi. Kebisingan depa tu betul2 buat aku rase macam nak jerit jer...tapi baru nak buka mulut....nama aku dah dipanggil masuk untuk jumpa doktor.

Wahai mak ayah budak2....tolong laa....bile pi klinik tu beringat2 la dengan kesakitan yang dialami oleh orang lain. Toksah bawak masuk kalu anak tu memekak je sepanjang masa....dok luar jer....melainkan budak tu sakit. Tapi kalu sakit takkan melompat....berlari dan memekak tak tentu hala kan? Kalu mak ayah aku laa....dulu...kalu aku buat cenggitu dah kena tampor. Patut laa...bebudak sekarang ni nakal sangat....mak ayahnya tak berani nak marah anak...manjakan sangat.


11 comments:

ezzu said...

btol tu..kalu ezzu pun nk marah..dh lh kita tgah sakit..lepas tu tmbh plak dgn bising..rasa sakit kepala makin bertambah...

Jumir said...

Ezzu...ramai yang merungut aritu...tapi yelah kan...anak orang.

blog-tips-kurus said...

patut ditampo je makayah bebudak tu.. puas hati! haha!!

Jumir said...

Aku idak la seganas tu MsTips...tapi geram tak terkata. Sebab tu suke pi Klinik City...dok seminit terus masuk jumpe Dr. Klinik depan umah ni...rame org.

MsZura said...

Selalu jumpa insiden mcm ni bile pegi klinik. Sabar je la kan...awak dh sihat?

Jumir said...

Ms...banyak2 la bersabo kan. Btw...saya dah makin OK. Biasa la...kdg2 kurang sihat.

Jang said...

Zura tweet aku tadi....dia kata ko tak sihat. Dh ok ke belum? Rindu la nak lepak2 dgn korang berdua. Lama jugak ko tak update blog ko ni. Nape ek?

Jumir said...

Aku Ok la Jang. Toksah risau. Aku pun rindu nak lepak ber3 macam dulu. Aku busy la beb....ada masa aku update...takdak mase...tk update la blog aku ni.

MNG said...

Dah namanya budak2, mcm tu lah, mgkin mak ayah diaorg sakit mulut kot, tu pasal x leh nk tegur tu,klu bersuara nnti leh memudaratkan lagi penyakit tu. Always think positive, buleh ke saya komen cam gini? Sakit ati x? Klu sakit ati, nnti g klinik lagi ye... hehehe, nape pinggang tu, jatuh main futsal ke?

Jumir said...

MNG....bukan jatuh main futsal tapi sakit kerana kesan lepas berurut.

MNG said...

Oooo....

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK