My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, June 12, 2010

Uruguay vs France dan Aku vs Keje

Emm...seri la plak S. Africa ngan Mexico. Biasa la, perlawanan pembukaan. Takpe....kita tunggu Uruguay vs France kul 2.30 am nanti. Game yang ni...aku nyokong France la...! Aku teka France menang 2-1.
Sambil nunggu ni....aku layan blog ni jap. Dah lama aku tak update. Aku busy beb! Kije banyak. Nak mintak tukar, tak dapat. Bukan tak seronok kije kat department sekarang, cuma banyak sangat kije. Pening kepala. Aku bukannya seorang yang tak tahan lasak bab buat kije ni....cuma aku ni manusia biasa. Kije 2,3 orang....aku buat sorang. Penat...beb.
Bila penat.....tambah tak cukup rehat....tambah tak exercise......tambah makan tak berapa proper sebab busy...aku pun dijangkiti penyakit. Last 3 week, aku dah demam (selsema dan batuk). This week....aku demam lagi. Aku MC 2 hari sejak kelmarin. Hari ni....pi kije dalam keadaan tak berapa sihat, pastu rasa macam nak pitam. Pukul 4 pm tadi....aku ngadap Director dan minta balik awal.....takut makin teruk. Dah la...kena drive balik umah, dibuatnya black out masa tengah drive...naya je.
Aku sedar....aku kena makan secara proper...masalahnya aku selalu lupa. Aku sampai je opis before 8 am.....terus buat kije. Bila aku stop...rupa2nya dah kul 1 lebih. Aku pun lunch...itupun kalu sempat. Kalu ada kije urgent...alamat....tak makan la aku.
Kadang2....dah pukul 3....baru aku teringat/terasa yang aku ni lapar. Masa tu la...aku ngadap CC kat opis aku. Diapun hulur la apa2 yang bole dimakan.
Pukul 5 pm - 5.30 pm aku pun balik umah. Aku tak stay back sebab takde sape yang stay back. Lagipun, opis aku tu....scary the mary sikit. So, aku akan bawa balik kije ke umah. Kalau berdaya maju....aku akan buat. Kalau tak...aku angkut balik kije tu...kat opis esoknya.
Pasal exercise...emm...memang dah sebulan tak exercise. Last month, aku ada main badminton kat Dewan Taman Tasik Titiwangsa. Itupun sebab ada tournament badminton Inter-Sector, kalau tak....maybe tak main. Next games....ping pong, volleyball dan bowling ditunda next month.
Emmm....nampaknya...aku kena ubah gaya hidup ni. Sendiri mau ingat....la...kan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK