My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, December 31, 2009

Aku, PTK dan Kawan2ku

Semalam....beberapa member dok call dan sms aku....tanya result exam PTK yang dah keluar semalam. Aku plak mase tu tengah busy...tak sempat nak check. So, aku pun suruh la Rozita (antara yang berminat nak tahu result aku) pi tengok kat website AG tu.
Mase Rozita check tu...aku tengah drive. Nasib baik aku tak pi langgar kete kat depan aku.....bila dia cakap aku lulus...dapat 3 untuk paper Umum dan 4 untuk paper Khusus. Mahu tak terperanjat.....!
Apapun, syukur Alhamdulillah....ke atas rezeki yang Allah bagi. Terima kasih la....atas sms member2 yang ucap tahniah tu. Cepat benor korang dapat tau tentang result aku ye? Seingat aku....la, semalam yang tahu hanya Rozita (si tukang check), pastu aku kabo kat Zuriah (kawan se-batch aku) dan Adizilawati.....yang bertanya sahaja. Emmph....korang...network korang memang laju la.
Kepada kawan2 yang lulus tu....tahniah. Tapi....bagi kawan2 yang kurang bernasib baik tu....jangan plak putus asa dan jangan bersedih. Sampai ada yang makan lauk beli je sebab takde mood nak masak sebab tak lulus (eleh....aku tau korang malas masak yang benornya!) dan ada yang tak mahu balik kampung sebab sedih (mmm...alasan malas balik kampung la tu! Cakap je lah nak count down new year kat KL). Kepada korang...aku nak kabo sikit....jangan sedih. Sesiapa yang lulus ni...takkan meletakkan diri kami walau seinci pun di depan korang yang tak lulus. Kita ni sama je. Cuma rezeki belum sampai kat korang je lagi. Lagipun....takat lulus...bukannya dapat apa. Nak naik pangkat lagi? Ramai lagi senior kita tak naik lagi. Nak naik gaji ke P2? Tak lepas la beb....kena dapat 4-4, baru dapat. Bersyukurlah....dengan kenaikan gaji tahunan kita tu ye.
Moral of the story....bersyukur la nak.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK