My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, July 2, 2011

Musang King!

Tak terkata arini bile dapat pekena durian musang king. On the way pi Jengka tadi.....aku, MsTips, Ibu Amani n cinonit Amani singgah Bentong. Alang2 pi situ....aku pun pi pekena durian kat satu tempat peberet aku kat Bentong. Pehhhh!!.....best tak terkata.

Sebijik ni dekat 2 kilo lebih....sekilo RM32.
Demi musang king....aku rela...

Ni buah baru...cammane aku tau? Aku tengok tangkal dia.
Sebagai anak Pahang..a.k.a orang kampung
mane2 tokey durian jarang2 dapat tipu aku.

Nampak.....isinya tebal....bijiknya nipis jer.

Saje tunjuk gambo berganda. Kasi viewer mengidam sikit.
Heheheheheh......

Belah kiri tu...durian kampung. Kanan tu musang king.
Aku kalu makan durian....aku pilih musang king atau durian
kampung jer....yang kacuk2 macam D24 tu...aku tak layan...
Durian kampung kat sini RM7 sekilo.

Mase aku outstation Kuantan last 2 week....kat Pekan, duriannya dah ada cuma tunggu gugur jer. Kat Kuantan plak.....kakak aku yang kije Jab. Pertanian cakap baru berputik. Last 3 week, masa outstation kat Johor...area Segamat dah ada buah kat pokok tapi....rasenya mase tu tengah tunggu gugur gak tu. Last week, mase outstation kat Penang, aku merasa makan durian Balik Pulau....best. Sekian, info berkaitan durian.

16 comments:

Jang said...

Aku nk durian.

Namio Oo said...

nak sikit...!!

Ya Allah.. buat saya terliur.. pergggghhhhhhh

MNG said...

Musang king kt gelang patah rm30 sekilo, klu pndai bargain leh dpt rm28.Tau tak kenapa diorg panggil musang king?

Jumir said...

Jang...balik la..br bole bg durian.

Jumir said...

Jalut...jemput mkn meh...

Jumir said...

MNG...mmg ada kt Bentong ni yg jual RM28 tanpa perlu bargain tp tmpt yg i mkn ni jg kualiti n kalu rosak sikit..dia tk charge n bg yg br. Bile mkn kite jgn memilih sgt harga. Jumpe jer...rembat. Lgpun jarang dpt buah yg br jatuh.

MsZura said...

U...bile nk hantar umah i durian2 tu.

Jumir said...

Eleh..bukan ke Miss ada dusun. Tkkn mengidam jugak kot.

blog-tips-kurus said...

nasib baik tak makan durian. sekian, terima kasih..

Jumir said...

Eleh MsTips...sape la gamaknya yg tlg aku nkn aritu ekk...

Cik SHiNJU said...

Usohkan antu duyan,koi yg x makan duyan ni pun boleh terliur nengok musang king ter.. aritu balik Pekan tgk duyan dh besar2 tp lum gugur... mcm x lama lg jer...

Hans Hanis said...

walawehhhhhhhhhhhh
musang king
sedap gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
jeles2

Cabaran Dan Dugaan Untuk Menonton Filem Transformers: Dark Of The Moon

ct said...

cik tips x mkn durian????????

Jumir said...

Cik Shinju ooiii..mmg kawan nok bagi awok terlio pun. Tak lame lg gugur la derian tu.

Jumir said...

Hans...jgn jeles tau. Hahaha...nantikan next n3 sy..lg best citer duriannya.

Jumir said...

Ahah..CT kn...konon je MsTips tu tk mkn durian. Haritu..dia yg pi perabih musang king tu.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK