My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, October 28, 2010

Aku dan Sukan....

Aku memang suke bersukan. Cakap jer main ape...bile diajak n aku plak free...sah aku joint. Kalu korang tengok rupe paras aku...korang mesti musykil, mampu ke aku ni main sume sukan tu. He3...aku paham. Ramai yg salah anggap...agaknya kalu aku kurus macam dulu...mesti depa percaya yg aku bole main.

Langkah 2 org atlet....pabila bersenam.


Sejak 2, 3 menjak ni...aku rajin menemani Cik Tips bersenam kat Taman Tasik. Kami main macam2.....bermula dari badminton....pastu digging bola tampar....agak2 ada space, kami main lak sepak2 bola futsal. Tak cukup dengan itu...kami gunakan alatan senaman yang ada kat Taman tu. Dan...last sekali...umpama acara penutup yg wajib dibuat adalah.....main buaian. He3...saje lepas gian.

Cik Tips...main buai. Aku rase....setahun dua lagi...runtuh buai tu dia kerjakan.
Ko bersenam ke...ko main bawak2 kete...Tips?
Gamba 2 org budak yg bermain rollerblade.
Jeles kami nengok depa. Kena beli rollerblade gak nih!
Tengok....si kecik tu pun...bersenam sama.
Aku mencuba salah satu alat senaman yg ada kat situ.
Actually...aku nak main panjat2 kat blkg tuh..tapi...aku tau..
aku terlalu comel untuk buat perangai camtu.
Gaya sorang atlet....yg dah bersare...He3.
Nape la...aku banyak ambik gamba dia nih? Kompius...
Ada berani nak lawan badminton dengan aku?
Malas la...nak citer. Tapi...kami mmg banyak company yg sponsor.
Kesian...dulu2 mase kecik2...tak dapat main.
Bile dah beso ni....baru dapat merasa.
Alah....cakap je la tak muat nak dok dalam buai tu.
Buat2 taruk bola la plak.

Aku tak sampai hati nak main buai tu.


Cik Tips....yg ketakutan untuk menerima servis daripada aku.


Nak citer.....21-22 Oktober lepas...aku joint 1 tournament futsal kat Sport Planet, Ampang. Since dapat cuti tanpa rekod n big boss plak bagi permission....aku pun dengan gumbiranya mewakili Kementerian aku sebagai striker. Tapi...kami kalah pusingan awal. Takdak rezeki....! Aku nengok team aku ni bole main cuma maybe takde persefahaman lagi. Training pun sehari je.....kalu cukup training, maybe ranking kami akan jadi lebih baik.

Aku n Fid....teammate futsal. Dia pun striker cam aku.

Tak lama lagi...aku nak ajak budak2 opis aku lawan bola tampar dengan department Cik Tips kije. Pastu....aku ada plan nak menyahut pelawaan 1 team ni...untuk buat friendly match futsal. Nengoklah nanti camne.

Pastu....ada berita baik. Kawan aku...Junaid kabo...dia nak bagi aku pegang dia punya Golf Set supaya senang untuk aku main golf kat golf range. Ni yang buat aku suke kawan dengan Junaid ni. He3...semoga dengan kemurahan hati ko tu...ko akan sentiasa dimurahkan rezeki n hensem selalu. Kalu nak tau, rezeki ko akan lebih murah n ko akan nampak lebih hensem...kalu ko bagi aku raket tennis sekali. He3....

12 comments:

blog-tips-kurus said...

wok, agak2 klu nak tepek aku tu, pilihla gmbr yg jelitass je.. abisla kredibiliti aku klu CIMB, Proton, TV3 etc nmpk..

Jumir said...

Don't worry....CIMB, Proton, TV3 etc sume still nak sponsor kite. Depa tak kisah kalu ko tak brape lawo. Yang penting....aku lawo. He3....

Jang said...

Hi J. Nanti ajak aku main golf ekk.

Jumir said...

Jang...sume tu bisa diatur. Lagi berbisa kalu ko belanja. Tak mahal beb....RM5-RM6 utk 50 biji bola. Tapi kan...aku tgh cari glove ni. Takdak lagi nih. Kang melecet plak jari-jemari aku yg cantek ini. He3...

eZmALiZa said...

ampang sports planet??hehe..dokek yo dgn uma den! :) bersenam best woo..!! :) badan boleh jadi fit!

Unknown said...

Menariknya program senaman tu. Taknak ajak saya ke?

Jumir said...

Cik eZmALiZa...awat tak kenal b4 ni? Kalu tak senang nak singgah makan tghari itu hari. Aisey....selamat bkenalan la ye. Ajak2 la singgah umah. He3....

Jumir said...

Incik Norman....jom la. Kite OK je, takut awak yg KO nanti. He3....

a-dieyana said...

jelez nyerr...if dekat,nak jerr joint..ni yg x aci,nanti cik jumir kurus dulu dari saya....kikikkikikiki...

Jumir said...

Kurus? Ntah la a-Dieayana woi....! Ni maybe gara2 ikrar kite untuk berkawan sesaiz sebadan dulu. Emmmm....apa kate kite usahakan supaya Ms Tips jadi sesaiz ngan kite....so that takdak la kite rase beso dr dia.

Cahaya said...

Jumir, tuh kat taman tasik mana tu? mcm bkn titiwangsa je. Sonoknye dpt main badminton kn? Jgn lupa include me in your next riadah ye..INsyallah..

Jumir said...

Nanti....joint yek sessi senaman kami. Minggu ni sessi balik kg. Nantilah kite helo2, k.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK