My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Friday, January 21, 2011

Nape aku jadi blogger?


Aku gambokan diri aku begini.....
Hmm....bile ramai bloggers dok hot menulis tentang blogger sipolan2 tak beretika ketika berblogging...blogger sipolan2 plak kate...dia tak salah n dianiaya...etc. Sume ni membuatkan bloggers macam aku yang tak reti ape ni pun jadi keliru. Tapi aku taknak panjangkan isu tu. Bagi aku baik aku panjangkan sedekah daripada aku panjangkan fitnah. Kat sini aku nak citer nape aku jadi blogger.
Bile kite blaja dolu2...kite kan ramai kawan. Masa berkawan tu....kite selalu share banyak cerita dengan depa. Bile habis blaja sume orang tertanya2 cerita terkini kengkawan kite. Macam aku...habis je blaja...aku kije gomen.....bile kije gomen macam aku ni....kekerapan bertukar department tu memang akan selalu berlaku....orang kewangan macam aku ni tak boleh dok kat satu tempat yang sama lama2...nanti RASUAH! (salah satu puncanya laaa....kan). Lagipun bile naik pangkat...jarang2 ko dapat duduk kat department yang sama. Maka perpisahan dikalangan kengkawan pun berlaku. Tak kiralah kawan2 mase blaja ke....mase kije ke...ada yang dah pindah ke Perak, Penang....ada kat Pahang...ada kat Dubai....yang kat London pun ada dan sikit lagi...ada yang pi Perancis. La ni aku kat KL.....kawan2 kat Putrajaya n negeri2 lain pun...selalu tanya kabo berita aku. Bukan aku nak kate aku ni glamer....tidak....aku tak berniat gitu...memang aku ada kawan begini.
So, dalam suasana cenggitu.....aku ditakdirkan mempunyai ramai kawan yang suke tanya soalan "Weh! Jumir, ko ape cerita sekarang?" Oleh kerana penat aku dok cerita benda yang sama......maka aku jadi blogger so that kengkawan aku (walaupun depa tak jadi follower.....sebab mereka2 ni tak reti....huhuuuu....) tau ape aktiviti yang aku buat. Aku mau depa tau aku ni idup lagi....sama ada tengah hepi....sedey (sop...sop...sop..) atau tengah jiwang karat!
Tetibe jumpa gambo nih....ala...buh je la untuk gambokan perasaan aku. He3....

Sebab tu blog aku tu.....Myspace-Jumir. SELAIN ITU.....aku juga nak kenal dengan kengkawan (blogger) yang baru.....berkongsi cerita n rase. Aku suke bace cerita orang.....sebab disebalik cerita depa tu ada pengajaran yang bole kite gunakan.
Setiap blogger ada reason nape depa buka blog tak kire la atas reason ape pun...hatta untuk suke2. Jangan kite pertikaikan orang lain....tak baik. Sekian.

Nota kaki n tangan : Kpd kengkawan aku....pls jgn comment melalui sms...sila gunakan ruangan comment. (Dh 800 kali dah aku pesan...ni. Aku tau la korang kaya....)

14 comments:

blog-tips-kurus said...

sape nak migrate Perancis tu? 'bawalah daku pergi.......'
huhuhu!!!

Sila berblog dengan bersopan-santun;

Jumir said...

Biarlah rahsia.....ha3..

Imran nyambek said...

bagus lah lu

Cahaya said...

Yg fakta tu aku tak concentrate sgt tp gmbr si kiut 2 ekor tuh betul2 menarik minat ku...ala tomelnyaaaaa

Jumir said...

IMran....puji nampak. TQ.

Jumir said...

Cahaya....hang mmg tak hargai aku. Sop...sop...! Kucing tu...menggambarkan yg aku jua comel. Sekian.

AkieZecky said...

cute giler 2 ekor kucing tu.. sy berbelog sekadar mengisi masa lapang..

Cahaya said...

Ala....saje je jumir nk bgtau...pic2 sampingan tu mampu wt org tertarik. Baru lah ada bunga2 dlm n3 tu.... good2 keretip.

Jumir said...

AkieZecky....lebih baik update blog dr merempit....ngumpat...n seangkatan dengannya.

Jumir said...

MSCahaya woi.....iyolah...den mengerti.

Jang said...

Aku adalah pembaca blog ko yg setia.

Jumir said...

TQ jang.....

AbbasyCollections said...

Kalau aku,jadi blogger sebab nak meluahkan segala2 perasan..tapi belum masanya lagi nak meluah kat dalam blog.sebab masih baru.wkakakakka
anyway,salam kenalan dari Encik Kamen...nak berkenalan ngan blogger baru kan?saya la tu.hahaha

Jumir said...

Iyelah tu Encik Kamen woii....

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK